Snart frister det bare å flytte ut

Heisann! Håper du har hatt en deilig dag! Selv nyter jeg at det blir mer og mer vårlig! Snart frister det bare å flytte ut i hagen! Ja, for det er nettopp det vi gjør om sommeren, vi flytter ut i hagen!

Derfor har vi også innredet hagen slik at det går helt fint å bo her omtrent halve året! De fire siste årene har vi hatt et lite spa på terrassen. Ja, jeg vet det finnes mye fint, dyrt og stilig på det området. Spaet vårt kan ikke beskyldes for ¨å være noen av delene, og det ble nærmest kjøpt for å se om dette kunne være noe for oss…..

 

Vel, det tok ikke lang tid å finne ut hvor deilig det er med et slikt bad, året rundt. I vinter ble det stående uten strøm da vi hadde elektriker her over et par uker.akkurat da temperaturen var på det kaldeste, og 700 liter vann ble bunnfrosset! Det likte spaet dårlig!
Så var spørsmålet om vi skulle kjøpe reservedeler og prøve å reparere eller gå for et stort og dyrt spa. Løsningen ble ingen av de to alternativene. I steden kjøpte vi en nyere og større utgave av det spaet vi allerede hadde. 

Jeg har fått skikkelig sansen for slike flyttbare spa som ikke krever graving, fundamentering, rørlegger og elektriker, så valget var egentlig ganske enkelt!
Mulig det er harry med et slikt spa, men det gjør meg egentlig ingenting om folk mener at jeg er harry eller om jeg har noe som noen mener er harry. Spaet vårt står på en 5 cm tykk plate av styrofoam for å isolere mot underlaget. Platen er kuttet til, slik at den passer perfekt med formen på spaet, så er den kledd med svart plastmateriell.

 Utvendig er spaet kledd inn med trykkimpregnert treverk for ikke å stikke seg ut i fra omgivelsene. 

I dag fikk vi satt på plass det nye spaet. Siden dette er litt større enn det gamle, må vi nok også få lokket il å “vokse litt” tenker jeg, men alt i alt synes jeg det ser bra ut, så nå gleder jeg meg til å få ting på plass på “badeterrassen” vår igjen! Her kan du forresten lese mer om det gamle spaet vårt!

Ha en flott kveld! Vi blogges!

#bobler #mspa #holmenmarine #utendørsspa

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg