Syke samlere!

Hei! Håper du har hatt en flott dag! Selv driver jeg litt å hiver vinteren ut, pakker vekk og gjør klar for sommer, i det minste vår! Jammen hjelper det på vårfølelsen med noen knall rosa roser! Det er nesten så man får lyst å rope på sommeren med det samme! Ja, jeg er klar for sandaler snart!



 

Men så er det plutselig fram med ullgensere, støvletter, saueskinn og pledd igjen! Jeg synes det blir mye mer vårlig i stuene uten alle disse skinnene og pleddene, samtidig er jeg veldig glad i lune og varme pledd, så jeg pakker dem aldri så langt vekk!

Men det er deilig å få ryddet opp litt, og det er ikke til å komme forbi at det hoper seg opp mye i løpet av kort tid! Selv er jeg ikke så flink til å kaste. Men trøste og bære, det finnes folk som er verre….

I blant ramler jeg borti programmet Syke samlere, og det er jammen litt til skrekk og advarsel! Tenk, slik kan det bli om man ikke skjerper seg! Sist det programmet rullet over skjermen, gjorde jeg kort prosess med en del som var kjekt å ha! Det er som regel ikke så kjekt, og den dagen da man får bruk for dette kommer sjelden! Men jeg må likevel innrømme at det er grusomt kjedelig de få gangene man har kommet i tanker om noe man har tatt vare på, som virkelig hadde vært superkjekt å ha. Ja ikke bare superkjekt, men det føles nesten som om denne tingen er fullstendig nødvendig for  ens videre eksistens! Så husker man plutselig at nettopp den tingen nylig er gitt til fretex etter å ha blitt tatt vare på i årevis! Ja, sånn kan det gå, og jeg har nok en skrekk for nettopp det!

Derfor har jeg stor beundring for min gode nabo som har ryddet seg gjennom huset rom for rom og gitt bort på finn! Slike folk burde få premie! Selv er jeg dessverre ikke kommet helt så langt i min personlige utvikling! Men det er en ting som ikke kastes her, og det er gamle Norgesglass. De kan nemlig brukes til “alt”! Bare vent, så skal jeg presentere noen diy-greier på den fronten!

 

Ha en nydelig dag videre! Vi blogges

#sykesamlere #kjektåha #opprydning #samler #norgesbestevestkant  

3 kommentarer
    1. Ja uff ja sånn kan det gå når en samler på for meget. Men å samle på litt … tja det vokser fort. Nei det er best å ta et oppgjør med kjekt å ha. Venter spent på det neste inlegget ditt

    2. Er nok stor forskjell på “vanlig” samlemani og det man ser i de programmene. For de har trådt over grensen for det psyke for lenge siden…
      Nå har jeg for første gang i noen måneder bodd alene på 120 kvadrat, og tenker tilbake når vi bodde 6 mennesker på 70 kv. Forstår ikke hvordan jeg fikk plass til ting…
      Kjenner jeg forhandler med meg selv når jeg skal kvitte meg med noe. Men lurt er det å ta en slik opprydning av og til. og våren er fin til det…

    3. Ja. det er nok en forskjell på “vanlig” samlemani og den galskapen man ser i det programmet, for det er syke mennesker det er snakk om. Likevel tenker jeg på dem i blant når jeg kaster eller leverer noe til Fretex! Ha en fin kveld! maiken:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg