Finner du ikke hagemøblene du ønsker deg, så lag dem selv!

Heisann!  Håper du har en flott dag!  Snart midtveis i april, og på tide å sjekke hagemøblene! Selv har vi flere sittegrupper i hagen, og om vinteren oppbevares en del av møblene innendørs. Disse møblene blir vasket og ordnes før de settes i boden til vinterlagring. Om møblene skulle trenge et strøk maling, kan det være lurt å ordne dette også før de settes bort for vinteren!

Møblene i Hålå er laget i 1988, av bestefaren til vår daværende nabo. De har virkelig vært supersolide, og henger nok med noen tiår til, tenker jeg. Dessuten er de så tunge at ingen Jærsk vind kan feie dem over ende.

Hålå

Putene er sydd av jutesekker fra Felleskjøpet. Da ideen meldte seg, trakk jeg rett og slett bare sekkene over putene (Bildet under) men etter noen uker med denne løsningen, fant jeg fram symaskinen! Puter av jute-sekker er en billig og grei løsning, og ikke minst, det passer kjempebra til den røffe og landlige stilen som jeg liker! 

I mange år drømte jeg om det perfekte utendørs langbordet, men vi fant aldri noe som svarte til forventningene. Det skulle være et stort bord med plass til mange, kreve minimalt vedlikehold og være solid nok til å stå ute året rundt! Løsningen ble til slutt å lage bordet selv! Året etter laget vi to benker med plass til fem på hver. Møblene ble laget av terrasse-bord etter ide fra møblene fra 1888, og fikk navnet Tob.Design.

Møblementet er behandlet med terasse-beis, og tåler følgelig å stå ute hele året, og godt er det for dette er tunge greier! Du kan forresten lese om da vi kjøpte puter her!

Mitt råd er altså at dersom du ikke finner hagemøblene du ønsker deg, så lag dem selv! Selvgjort er velgjort, sa min bestefar, og det stemmer i alle fall i dette tilfellet! Ha en nydelig dag videre! Vi blogges!

#tobdesign #hagemøbler #handmade #skreddersydd #jutesekker #symaskin #norgesbestevestkant #puter

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg