Derfor fungerer denne enkle fornyelsen så bra!

Hei! Håper du har en fin dag! Her skinner solen og Hålå er klar for ny sesong!
Jeg har skrevet om hagemøbler og hageputer tidligere her på bloggen. Mange har spurt meg om hageputene av jute, så derfor tenkte jeg å skrive litt om dem. Møblene i Hålå er av ekte hjemmelaget sort fra 1988. Jeg husker ikke helt når de putene som er i møblene nå ble kjøpt inn, men de var grønnstripete, så det må ha vært på det fargerike 90-tallet en gang. 

Hageputer skal tåle en del, og de koster jammen meg også en del om de er av god kvalitet. Men selv om kvaliteten fremdeles henger med, kan man fort bli trøtt og lei av grønne striper. Da ønsker man seg selvsagt nye puter. Helst skulle de være lin-fargete eller hvite, tenkte jeg! Men herlighet, hadde jeg tenkt at vi skulle bruke møblene også med de sarte og lekre putene jeg planla? Hva med fyring i peisen, utendørs måltider og Stella som vil sitte sammen med oss i møblene? Det kunne fort blitt lekkert, “dritt-lekkert” rett og slett!

Det var da jeg kom på ideen med jutesekkene fra Felleskjøpet! Fornyelsen var super-enkel. Jeg kjøpte 6 sekker til den nette sum av 25 kr stykket. Disse trakk jeg over putene.

Vips ble det en annen stemning rundt hagebordet, lunt og landlig. Senere var det fram med symaskinen. Det skulle ikke mange sømmene til før putene passet perfekt. Putene i Hålå befinner seg under tak, men de ligger utendøs nesten hele året, så de fikk seg en omgang med impregnering, sånn for sikkerhetsskyld. Puten med “Hålå” påskrevet har forresten fått seg en omgang med klor-vann og en kok-vask i maskinen for å få en litt ekstra slitt “look”

Denne enkle fornyelsen fungerer så bra at vi har hatt det slik i flere år. Putene er tøffe, og de skaper en uformell stemning utendørs. Når man er ute, skal det ikke være så fint at man er redd for å sette seg ned!

Hålå

Jeg er veldig glad i en landlig og enkel stil og til en slik stil er det vel få ting som passer bedre enn sekkestrie?  Jeg liker godt den nøytrale fargen som er på disse “sekke-putene” også. Så kan man heller slå seg løs med andre farger. 

-Og skulle en eller flere puter bli fullstendig utslitt, ja, da er det bare å ta seg en tur innom Felleskjøpet!

I fjor sydde jeg forresten en ny pute. Skal vi kalle det en “pyntepute”? Ikke vet jeg, men dt må være lov å reklamere litt for seg selv her på Norges beste vestkant, eller hva? Fronten på høytalerene er forresten også kledd med jute. 

Ha en herlig dag videre! Vi blogges!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg