Det gjelder å benytte hver millimeter…..

Heisann og fine kvelden! Håper dagen din har vært fin! Her skinner kveldssolen inn gjennom vinduene, og det ser skikkelig herlig ut ute. Men jeg vet bedre, det er både surt og kaldt.
Da er det bedre her inne med katten på fanget og Helstrøm på Tv. Katten har lagt seg godt til rette. Kattelivet er visst helt toppers. Var det noen som sa at Maine Coon ikke er en “fangkatt”? Denne er det! Før jeg ble kjent med henne, forbant jeg katter som satt på fanget med gamle damer i gamle filmer. Men kanskje er jeg en gammel dame med katten på fanget? Har du noen gang sett en større livsnyter enn en katt? Ja, jeg regner meg som en livsnyter selv og, men jeg kommer til kort i forhold til katten!  Men kalenderen er på min side, nå som vi nærmer oss mai, kan det bare gå en vei, mot sommer, sommer og hageliv! Snart tid for syriner!


I sommerhalvåret finnes det vel ikke bedre sted å være enn i enn hagen? På denne tiden av året legges allverdens planer for sommerhagen. Dammen skal gjøres klar for sommer. Det skal bark i alle bed, det må lukes, plantes og beskjæres.  Terrasser skal beises og vegger males.

Verandakasse
Men først og fremst skal det bli tid til å kose seg i hagen, gå barbeint i gresset, rote i jorda, sitte henslengt i en stol og betrakte hønene som tar sand-bad. 


Jeg ser allerede fram til lange koselige måltider rundt langbordet med familie og gode venner, kvelder som går over i natt i Hålå med fyr på peisen. Den norske sommeren er kort, så det gjelder å benytte hver millimeter! 


Vi har aldri angret på at vi la til rette for å utvide sommeren i begge ender da vi forvandlet en pergola med en slyngplante over til utestuen, Hålå. -Og av alle ting vi har syslet med på inrednings-fronten, er vel ute-peisen noe av det jeg er aller mest fornøyd med! 

peis

Hvor ofte har vi ikke tidligere sittet i “syden” en sen kveldstime når hjemreise nærmet seg og sagt til hverandre at vi må være flinke til å benytte sommerkveldene hjemme. Jommen sa jeg benytte, det er grenser for hvor iskald man har lyst å bli sånn helt frivillig! For man kan si mye positivt om de norske sommerkveldene er mye annet, men spesielt varme er de ikke. Med ute-peis,terrassevarme og pledd er ikke det noe problem. Men i kveld tenner jeg heller noen lys i peisen inne!

Ha en herlig kveld videre! Vi blogges!

#sommer #hage #uteliv #sommerkveld

 

7 kommentarer
    1. Ha ha beklager altså men det var da herlig å lese at kanskje er du en gammel dame. Om du så enn skulle være det så tror jeg ikke hatten får tid lenge nok til å sitte på ditt hode da du er en kreativ dame med prosjekter som du viser på bloggen… så gammel… nei det tror jeg ikke og hatten din måtte i så fall være en solhatt. Du har inspirert meg med det prosjektet jeg holder på med. Omtrent alle biter har falt på plass, det mangler litt maling og en liten detalj som kan komme etter hvert
      Koselig blogg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg