Siden vi var så godt i gang!

Heisann! Håper du har en fin kveld! Jeg lovet bilder fra et aldri så lite oppussingsprosjekt, og her kommer ett par bilder. Som sagt så kan (nesten) alt fornyes med litt maling.

Siden vi var så godt i gang å male flisegulv var det bare å fortsette med stø kurs! Plutselig fant vi ut at teracotta ikke akkurat var prikken over i -en på badet i 2. etasje.

 Det ville bli mye finere med samme lys grå som vi malte på badet nede. Som tenkt, så gjort, og jeg kan ikke si meg annet enn fornøyd med resultatet.

Nei, de lærde sier at det ikke varer evig når man maler bad. det gjør det heller ikke om man maler andre gulv. men heldigvis er det lett å male over viss det skulle bli behov for det. Her kan du forresten lese om forrige badegulv som fikk seg en makeover. Slik så dette gulvet ut før. Jeg husker godt hvor lekkert jeg syntes dette gulvet var en gang. Veggene synes jeg fremdeles er helt ok.

Framgangsmåten var den samme som sist, men dette var et mye greiere gulv å male enn det på det andre badet. Flisene var glattere og sugde ikke så mange strøk. Det er viktig at gulvet får herde i fred og ikke belastes de første dagene. Her er grunningen på vei til å bli påført.

Det er litt av et pirkearbeid å få fugene på plass!

Men det er verdt pirkearbeidet når fugene blir jevne og fine!


Ha en fin kveld! Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg