Litt DIY-enkel baderomsmakeover på budsjett!

Hei, og fin lørdags-kveld! Et aldri så lite DIY-prosjekt, skrev jeg at vi planla denne helgen, og det er ikke alltid de store forandringene som skal til for at man skal si seg fornøyd. 

På slutten har vi drevet med litt enkel makeover på badene, og som kjent pleier det ene trekke med seg det andre og det tredje. Slik er det også med badene her i huset. Ja, egentlig handler vel det hele om at vi har begynt å tenke på hvordan hyttebadet skal bli, når det kommer vann og kloakk der om ikke alt for lenge.

På bader i 2. etasje har det vært et liten frittstående møbel til oppbevaring av håndklær. Særlig praktisk kan man vel ikke akkurat si at det møbelet var. Nå har
det uansett flyttet ned i kjelleren, og der det stod er det kommet et nytt møbel til den nette sum av kr 238 (+ ben, som vi hadde fra før og en rest med maling)

Min erfaring er at man i blant må lage de møblene man vi ha selv, for å få dem akkurat slik man vil ha dem. Jeg ville ha en røff, “værbitt” hylle til oppbevaring av håndklær og andre greier som samler seg på et bad. Hyllen skulle være så stor som mulig,uten at den skulle stjele masse plass. Akkurat slik er det blitt, 1meter bred, 1,15 meter høy, og masse herlig plass! 

Vi gikk for terrassebord for å få det rette værbitte uttrykket, nesten som en gammel kasse, så jeg for meg at det skulle bli. 

Møbelet begynner å ta form. 1×1 meter. Vi laget tre slike “rammer” som siden ble festet med lister.


Jeg liker veldig godt å bruke kontraster. Denne kontrasten av røft tre mot stål, har vi flere steder i huset. Dessuten er disse beina helt supre for de kan stilles på slik at møbelet blir stående helt i vater, selv om gulvet skulle være aldri så lite skjevt!


Så var møbelet klart for maling. Vi brukte samme grå som på gulvet, men tynnet den kraftig ut, før vi påførte 2 strøk tynne. Slik så det ut etter 1 strøk.


Men det kjekkeste er, som alltid, stylingen, så med det samme malingen var tørr, måtte jeg prøve og se hvordan det kom til å bli. 


Ha en super kveld videre! Vi blogges
 

30 kommentarer

Siste innlegg