Derfor er jeg så glad i kurver og kasser av ulike slag

Heisann på en deilig mandag! Dagen i går kom og gikk  med regn, regn og enda mer regn. Kjedelig når man har en hel søppelsekk med stauder som skal plantes! Enden på visa ble jo at vi bare måtte jage oss selv ut dørene i regnet under motto at det neppe blir kjekkere å plante i regn i morgen, og plantene kom i jorda. Etterpå kom oppholdsværet.Ikke feil det heller. Så det ble utendørs kveld med bål på peisen.

 

Idag var det avgårde å hente flere stauder. En svart søppelsekk er mindre enn det ser ut når det kommer i jorden for å si det sånn, så det var behov for mer.

Nå er malingen tørr i den nye reolen på badet oppe, og det har atter blitt system på håndklær og andre ting. Herlig, for egentlig er jeg avhengig av å ha litt system rundt meg. Det vil si, jeg liker å kunne rydde vekk ting, for så å finne dem igjen når jeg trenger dem.

Jeg kan lite med ting som ligger og slenger uten mål og mening, så det er kanskje en av grunnene til at jeg er så glad i kurver og kasser av ulike slag. Faktisk er det å ha nok kurver og kasser et av mine beste tips for å holde det ryddig. Ute av øye, ute av sinn, tenker du kanskje, og det er nok noe i det. Men det gjør jo ikke så mye all den tid man vet  hvor man skal finne “rotet” igjen når man trenger det. (Men hvem trenger rot i grunnen?)

 

I tillegg til at kurver og kasser er super-praktiske, så synes jeg de gir interiøret nettopp det hyggelige og uformelle preget som jeg liker. Så derfor kan jeg ikke få nok av nettopp kurver og kasser.

 

Aller best liker jeg kasser av det ekte gammeldagse slaget, Det skal villig innrømmes.Sjel og patina, sier du? Ja, tusen takk, det kan man like! Ha ellers en nydelig dag! Vi blogges!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg