Er det noen som fremdeles er i tvil om fargen?

Hei! Er det ikke herlig hvordan energien kommer med sol og lange kvelder? Kontrasten er stor til vinterkvelder da man bare har lyst til å “gå i hi” i et pledd! 
Det er nesten så man flytter ut de ettermiddagstimene fra man kommer hjem fra jobb og til det er på tide å finne sengen. Med bål på peisen, blir det heller ikke kaldt. Ja, “ved” går vi visst aldri tom for til utendørs bruk.

Ute trenger det jo ikke være bjørkeved, og siden vi pleier å ha noen prosjekt som inkluderer hammer og sag på gang i løpet av året, er det sekkevis med kapp å brenne i løpet av noen sommermåneder.

Litt mer kapp ble det i går og, for endelig fikk stampen større lokk. Så blir det min jobb å beise når jeg kommer hjem. Men trøste og bære, så tungt et slikt lokk er! Her kan du lese om pimping av spaet og her om det nye spaet.

Planker til den gamle benken etter svigerfar er malt, men er foreløpig ikke montert. Er det noen som fremdeles er i tvil om fargen forresten? I går kjøpte mannen et redskap til å ta opp løvetann med, og jeg skal hilse og si at denne holdt hva den lovet. Så nå er det løvetann-fri plen (om enn så lenge) Jeg er ikke sponset, men det er kjekt når noe faktisk virker.

Hagesykkel

Ellers er det bare kjekke ting i vente så langt øyet kan skue. I morgen er det klart for jentehelg med to herlige jenter. Fin-vær er bestilt, og mannen har reist på hyttetur!  Men uansett vær, mandag går turen til sydlige strøk for 4 generasjoner!

Surfina

Jeg er ikke helt ferdig med å plante sommerblomster, men har bestemt meg for at det som er igjen får vente til vi er tilbake. Det får være grenser for hvor mange krukker og urner sønnen min skal  måtte vanne den uken mens han bor i barndomsheimen og passer hund og katter, samt nyklekte kyllinger!

Ha en herlig dag! Vi blogges!
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg