I dag har jeg rett og slett gått amok!

Heisann! Da var kvelden -og natten med- her plutselig! I dag har jeg rett og slett gått amok, gått amok i rhododendron! Ja, slik kan det plutselig gå! Egentlig skulle jeg bare kjøpe noen sommerblomster. Planen var å trille hagesykkelen ut (Og bolte den fast) Hagesykkelen er ingen spesiell skue uten blomster, så jeg hadde et akutt behov for noen blomster.

På Plantasjen hadde de rhododendron til kr 39,- Det er rett og slett ikke mer enn man betaler for en stk sommerblomst, det! Så da måtte det handles! Alle forstår vel såpass? Plantene var veldig små. En slags dverg, kanskje? Et blikk på lappen, kunne fortelle noe annet. Dette blir skikkelig store busker en gang i framtiden. 

Så nå har jeg plantet. De står alt for tett, Men så lenge de er små, synes jeg det er fint at de fyller opp hele plassen. De gjør mer av seg slik. Disse er lilla.

Rhododendron  er ikke en å plante som elsker å stå i potter på sikt, så løsningen er midlertidig. Men de skal flyttes lenge før de blir store. I blant er det greit med litt perspektiv på planene. Nå mens de er små skal jeg glede meg over å ha dem der de står.

Sommerblomster ble det også. Med andre ord en full arbeids-ettermiddag og kveld i hagen. Fire poser plantejord forsvant jammen i samme slengen. Hagesykkelen kom på plass. Om noen skulle lure, så er det blomster på “bagasjebrettet” også. De er bare bitte små ennå.

-Og benken, den turkise benken, kom også på plass. Javisst kan mer enn hundre år gamle vanger kombineres med en knallfarge!

Etterhvert tror jeg jammen her må komme en turkis kurv til blomster også sammen med benken.


 

Jeg har sagt det før, men kvelds-hagen er vakker, så her kommer noen bilder knipset i det mørket faller på. Disse rhododendronene ble plantet for to år siden i hagen bak garasjen. De er ennå små, og de tilhører også en sentvoksende sort som ikke blir særlig store.

Sommerblomster er på plass på Buå. Kaprifolen er gammel, men ble flyttet hit for et par år siden.

Dammen om kvelden er et motiv jeg aldri blir lei av. I morgen blir det å få på plass gardinene i Hålå og taket på paviljongen, så er i hvert fall jeg klar for sommer!

Riktig god natt! Vi blogges!

 

8 kommentarer

Siste innlegg