Blant engler og frosker

Heisann! En deilig dag er i ferd med å gå over i kveld! I dag har jeg vært i verdens vakreste hage, det rene paradis på jord!.  Bilder, masse bilderr kommer i morgen! Nå nytes kvelden i egen hage, ikke så velfrisert som den jeg har tilbrakt dagen i, men pytt, pytt. Mose er vel og  en slags mark-dekke, eller hva?

Ellers har det kommet en ny beboer i hagen vår. Mulig noen vil hevde den er harry. Jeg synes den er søt, så søt at den ble med i håndbagasjen hjem fra Bulgaria!

Da vi laget dammen, tenkte vi det skulle være en natur-dam, og det er det jo i grunnen. Likevel har det landet noen engler ved vannkanten. En stor blå frosk er også kommet til.  

Visste du at frosker bringer lykke? For meg er frosker barndomsminner. Vi hadde hytte på Vatne i Ryfylke da jeg var barn.  Der var det blant annet frosk.  Senere ble jeg lærer i barneskolen. Det var på den tid man hadde ute-skole, og hva fant vel små-trollene om ikke frosk. Før fiskene kom, var det rumpetroll i dammen.

Men nå har altså en søt, håndmalt bulgarsk and, med blomsterkrans rundt halsen, lagt seg godt tilrette ved dammen!

Ha en deilig kveld!  Nyt kvelden og sommeren! Vi blogges!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg