Oldemors stauder

Heisann på en deilig junidag! Her går Nordsjørittet rett forbi og stemningen langs løypen er det ingenting å si på, med musikk og heiarop. Selv har jeg festet et balkongflagg på stakittgjerdet ut mot veien til ære for kjente som sykler. Ellers driver jeg å roter litt i hagen. For en gangs skyld har jeg husket hansker, så mine franske negler er fremdeles presentable i dag! Men det er ikke min hage jeg presenterer i dag.

Derimot mine foreldres. Mine foreldre var bønder i mange år, og er det nok fremdeles i sjelen. De har en stor gammel hage på gården med alt som hører til i en bondehage.

For noen år siden kjøpte de hus på byggefelt, hvor de planlegger å bo når de “blir gamle”. Foreløpig fungerer huset som en hytte, men dette huset har også en hage, en hage som bare var svart jord da de kjøpte huset.

Nå noen få år senere har en ny hage grodd fram, og her blomstrer det hele sommeren av vakre gammeldagse stauder.

Gamle stauder har en sjarm som intet annet kan varte opp med. Selv har vi også vært heldige å få masse gamle stauder, som hentet ut av historien -eller oldemors hage!

Prestekrager har jeg plantet mange ganger. De trives ikke her hos oss, men i denne oldemor-hagen vokser de seg store og flotte!

Å, se på denne optimisten, da! Rett opp av grusen!

Ha en flott dag videre! Vi blogges!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg