Livet er fult av vanskelige valg

Heisann! Da var det kveld, gitt! Håper dagen din jar vært fin! Selv har jeg hatt en turbodag i hælene på mitt barnebarn på litt over et år. Dagen begynte kl 06.10 med en glad liten stemme som sa “hei”. Da jeg løftet henne opp, sa hun “hippi”, mer en klar til å starte dagen! Hvor ble denne gleden over å våkne til en ny dag av egentlig? Når tenkte jeg sist “jippi” idet jeg krabbet ut av sengen? 


Jeg husker en tid med egne varn at de lå i sengen og sang, så lykkelige over at det var morgen. Jeg husker en annen tid, noen år senere, fa okke ti ville hester fikk dem ut av sengen om morgenen. Når de omsider kom tuslende for å okupere badet i et par timer, hadde opphavet allerede vært oppe i timevis!

Noen middagshvil hadde lille frøkena slett ikke tid til i dag, så hun sloknet momentant da hun ble lagt i kveld. Etterpå gikk jeg ut i hagen, og fant omsider en plass for klematisene. I blant kan jeg virkelig lide av beslutningsvegring når det gjelder småting. Skal, skal ikke? Ia, si det! En gang stod jeg aldri så lenge og lurte på om jeg skulle kjøpe en sort eller hvit kanne til kr 59,- på IKEA! 

Ja. jeg vet at det er rimelig håpløst, særlig fordi det er ting som ikke betyr noe, og fordi hva jeg velger ikke betyr den ringeste forskjell i den store sammenheng. Joda, å si ja til  noe, betyr samtidig å si nei til noe annet, og det kan ha noe å si når det gjelder større ting, men om jeg kjøper sort eller hvit kanne, har neppe noe å si. Det samme gjelder jo hvilken farge helgens roser bkir i, selv om jeg selv tror det r superviktig!

På samme måte var det her i går. Jeg har bestemt meg for å trekke om den gamle biedermeieren på nytt. Men skal den være hvit eller offwhite, eller kanskje beige? -Og når man omsider har bestemt seg etter diverse runder, og orderen er bestilt og betalt, ja da er det man vegynner å lure på om man kanskje skulle valgt en annen farge i steden. 

Ja. er det ikke bra vi har noen bagateller å gruble over? Dagens I-lands-problem spør du meg! Ha en flott kveld og en fin helg videre! 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg