Rett før det ble knall og brak!

Heisann! Nå senker sommerkvelden seg, og mine nyinnkjøpte solcelle-lys lyser ikke! Skuffelse! Men kanskje de trenger å lade litt mer før de lyser? Jeg får gi dem en dag til! Ellers har det vært en fin dag med jordbær og “boligstyling”, gjester og grilling.  Ja, som jeg skrev i morges, sommerferie er neimen ikke feil!

Grillingen i kveld kunne forresten fort endt med knall og bang. I flere år har vi hatt en svær kabeltrommel på terrassen.
Jeg trodde i mitt enfoldige sinn at slike kabeltromler var satt inn med ett eller annet for ikke å rotne. Den svære kabeltrommelen var dessuten, i likhet med de mindre artsfrendene vi har, beiset for å tåle å stå ute. Denne store kabeltrommelen har fungert som “pidestall” for tre store frostsikre svarte krukker.  

Så satt man der da i kveld og stirret nokså tomt ut i luften, bare for å få med seg synet av en krukke som stod mer på skrå og underlaget som bøyde mer og mer nedover. Ja, vi fikk reddet blomsterpotten like før en stor bit av kabeltrommelen brakk tvert av. Da var det bare å redde resten av blomsterpottene for kabeltrommelen viste seg å være pill- rotten. 

Mannen foreslo å lage noe annet å sette blomsterpottene på, men det kunne jo ikke skje på sekundet, så jeg ville ha en av de andre tromlene flyttet dit, noe snille mannen min fikset. Jeg synes det ble riktig bra.

Men helt hvor de svarte store blomsterpottene skal stå, vet jeg ikke. Foreløpig har de landet der den lille trommelen stod.

Jeg fikk forresten gave i posten i dag, noe som er superkoselig,og disse søte små vasene fra Lev Landlig måtte selvsagt innvies med det samme. Her er de med en enkel rose og en bregnekvast, men de er nok like søte med markblomster i.   

– Og katten Diva, ja hun nyter utsikten fra toppen av et tre! En gang da hun var knøttliten hadde jeg og svigersønnen en redningsaksjon ved nattetider av nettopp Diva i toppen av et veldig høyt tre vi hadde før. Utstyrt med stige og lommelykt fikk vi kattedyret trygt ned på bakken, men jeg har lurt på hva eventuelle forbipasserende som så oss trodde.

Nei, nå er det snart kveld, dere! Bålet er i ferd med å dø ut. Selv en sommerkveld har en ende! 

Ha en herlig kveld videre! Vi blogges! 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg