Men drømmer og planer er som kjent gratis!

Hei, alle sammen! Finnes det noe kjekkere enn å drømme og planlegge nye prosjekter? Som den interiørfrelste sjel jeg er, må jeg bare innrømme at det er så utrolig gøy når man er nettopp på det stadiet at alt er mulig, ingen grenser, ingen rør, strøm, bærebjelker eller økonomiske rammer, ja dere vet på det stadiet da man kan drømme helt fritt! Drømmer og planer er som kjent gratis! 

Nåja, helt der er vi vel ikke når det gjelder vårt fremtidige hyttekjøkken. Men drømme gjør jeg likevel, så sper vi på med en (stor) porsjon realisme, for når sant skal sies er det mange hensyn å ta når vi nå planlegger vårt fremtidige hyttekjøkken. Det kommer “snart” vann og kloakk på hytten vår. Arbeidet er begynt, og vi befinner oss i byggetrinn 3. Kjøkkenet nå er en blanding av gamle malte furuskap og IKEA-innredningen Statt.  (Bildet er lånt)

Vi har funnet ut at vi skal spille videre på den IKEA-innredningen som allerede er på plass. Underskapene skal fjernes, og nye skal på plass. Det betyr at vi må bestille på nett fra IKEA før den gamle serien går ut av produksjon 1. september, så nå måles, drømmes og planlegges det. 

Selv lurer jeg på om det ville være pent å male både gamle og nye skap i en eller annen farge. Siden vi har hvitt kjøkken hjemme, kunne jeg tenke meg noe annet på hytten, muligens grått, eller kanskje noe helt annet, eller kanskje vi skal beholde det hvitt? Ja, livet er fult av vanskelige valg, dere. Uansett, blandebatteriet blir svart og nostalgisk, som det på bildet over. Vi har samme blandebatteri i krom hjemme, og det er virkelig supert. Benkeplatene blir mørk grå eller sorte. Vasken blir enkeltutgaven av den dobble vi har på kjøkkenet hjemme. Jada, det er sikkert fantasiløst å gå for velprøvde løsninger fra heimen, men det får så være. Jeg er så glad i den vasken vi har hjemme, og jeg kunne ikke tenke meg noe annet enn en porselensvask. På bildet under, som jeg har lånt fra IKEA, er den enkle porselensvasken som vi skal ha på hytten.

DOMSJÖ Innbyggingskum 1 kum IKEA 25 års garanti. Les om vilkårene i garantiheftet.

Når det kommer til hvitevarer, beholder vi komfyren, som er knallgod og microbølgeovnen. Kjøleskapet er knøtt lite og skal skiftes ut. (Mulig at det lille får plass i boden) og der må jeg si at drømmer og planer spriker i alle retninger fra klassisk Smeg til børstet stål. I skrivende stund må jeg innrømme at jeg går for Smeg-en, og den under her er absolutt en favoritt! (Bildet er lånt) Men heldigvis behøver vi ikke bestemme noe ennå, og det er deilig, det, for med en gang man har valgt noe, så betyr det samtidig takk og farvel til andre drømmer og planer!

Vel, tiden vil vise hva det blir til. Ha en deilig kveld! Vi blogges! 

#kjøkken #interiørdrømmer #smeg #statt #hytteliv 

 

2 kommentarer
    1. Ja er det ikke herlig hvordan vi kan drømme og kose oss med tanken uten å betale verken moms eller skatt 🙂
      Ja det er gratis å drømme men drømmer kan bli virkelighet uten å koste så mye. Har fulgt deg en liten stund og ser hvordan du forandrer gråstein til diamanter….
      Ønsker deg en nydelig kveld

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg