Så lett fjerner du fingermerker og flekker fra rustfritt stål

Heisann! Fredag er ikke feil , selv om det er sommerferie for mitt vedkommende, og sånn sett helg hver dag for tiden.

Men nyvasket hus fører med seg fredags-følelse. Jeg er barnevakt denne helgen, for en liten jente og en hund. De sover så søtt begge. Det samme gjør husets hund også. For min del er det strikketøy og Montebello camping som står på programmet.

Men over til dette med rent hus, og ikke minst rent kjøkken. Selv om kjøkkenet er landlig eller klassisk i stilen, har vi valgt en del detaljer i rustfritt stål, noe jeg er godt fornøyd med. Jeg synes det strammer opp stilen.

Vær klar over at det er noe dritt å holde rent, ble jeg fortalt da vi gikk for stål, men jeg kommer til å gå for stål på hytten og.

Ja, fingermerker og sånt vises på stål, og det er ikke lekkert akkurat. Selv vasker jeg med microfiber, slik at støvet fjernes.  Dersom det er flekker, kan du bruke litt vindusspray eller jif-spray. Etterpå er det bare å ta litt mat-olje eller baby-olje på en myk klut eller litt tørkepapir, og polere til det er blankt. Oljen gjør at nye fingermerker og flekker ikke fester seg så lett

Ha en herlig kveld videre! Vi blogges! 

#fredagsfølelse #kjøkken #rustfrittstål #vasketips
 

5 kommentarer

Siste innlegg