Lapp på lapp

God morgen! Håper du har en herlig dag! I mangel på sommervær så har jeg kastet meg over et hekle-prosjekt, lappeteppe

Jeg har masse restegarn i alpakka. I tillegg kommer jeg til å kjøpe noe nytt garn for å få “en rød tråd” igjennom arbeidet.

Selv synes jeg det blir finest når det er en del like lapper i teppet, og farver som harmonerer sånn noenlunde, men det er jo en smaksak! Uansett, kjekt arbeid når det regner og blåser ute!

Det er kjempegøy å lage lappetepper, og så er arbeidet passe smått til å dra med seg. over alt. Her og her kan du lese litt om andre lappetepper som har blitt til. På bildet under er et svært teppe som ligger i tv-stuen hjemme. Deilig å krype inn i på en sur høstdag.

Bildene under er av to tepper jeg laget til sønn og svigerdatter i Barcelona for et par år siden. Høstkveldene kan være kalde der og.

Da er det ikke feil med et teppe å tulle seg inn i.

 

Ha en fin dag! Vi blogges!

5 kommentarer
    1. fjellgeitbundingen: ja, fargene gjør hele forskjellen. Det i blå og grønne toner har min sønn valgt fargene på, nettopp slike farger jeg forbinder med Even. De andre er det meg som har plukket ut farver til, pastell til vårt hus, sprekere til min svigerdatter. Ha en flott kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg