En virkelig skatt!

Heisann! Sommerblomstene er mer eller mindre druknet, og det er høstlig ute! – Og plutselig kjenner jeg at det er helt greit! Egentlig er jeg et sommermenneske, som ikke kan få nok av sol og bare tær i sandaler. Men alt til sin tid, og det er definitivt ikke sandal-vær i dag!

Men man holder da ut uten strømper i det minste. For meg er det enten støvletter eller sommer-sko som gjelder, og enda tviholder man på sommeren, eller håpet om en sommer, som egentlig aldri fikk feste!

I tankene innreder jeg kjøkken på hytten. Siden vi venter på benkeplate, får vi ikke satt planene ut i livet ennå, men den som venter på noe godt….Ja, så var det dette med tiden, da. Nå som ferien er over, rekker man ikke alt det man gjerne skulle rukket. Det er bare å akseptere fakta.På hjemmebane har det også vært en travel tid de siste ukene, så i helgen som var smakte det ekstra deilig å kose seg på hytten til gode venner i Telemark. Solen tittet også innom både på fredagen og lørdagen. La oss håpe det ikke var for å si takk for i år.

Men vet dere hva, jeg har funnet en skatt, en virkelig skatt, som jeg gleder meg som en unge til å få på  på hyttekjøkkenet når det er ferdig! Vel, jeg skal ikke ta æren, det var faktisk mannen som fant vidunderet, og det var mannen som reiste til Haugesund for å hente den nesten hundre år gamle komfyren.

Alt virker som det skal, og  det er til og med vanlig komfyrledning på den, men vi skal ikke bruke den til å lage mat i.. Derimot skal den få en framtredende plass som blikkfang på hyttekjøkkenet!  ​Nå står den i garasjen å gleder seg like mye som meg, det er  jeg overbevist om.  Tenk dere, komfyren i et miljø med gamle gryter og andre gamle kjøkkenting!  Men foreløpig  har jeg bare bilder fra finn-annonsen å by på.


 

Ha en herlig onsdag! Vi blogges!

 

 

3 kommentarer
    1. Den var faktisk veldig fin. Og grei å bruke . Jeg sitter her og lurer på hvor jeg fikk den fra, den som jeg brukte for mer enn 30 år siden da jeg leide en leilighet. Og smiler litt ved tanken når jeg ser denne….:) Håper du får glede av den

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg