Kvelden skal nytes til “the bitter end”!

Heisann! Endelig kom sommeren, og sommer er man jo klar for uansett! Heldigvis har vi tak over uteplassen, peis og terrasse-varme har vi og, så nå er det bare å håpe på noen deilige kvelder utover.

Det å skaffe seg en uteplass under tak, er absolutt noe jeg vil anbefale når det nå en gang er slik at man bor i Norge. Den norske sommeren kan være vakker, bevares, men plutselig er regnet der?


Dessuten glemmer man fort hvor kaldt det kan bli ute på en norsk sommerkveld. Man vil jo så gjerne sitte ute og nyte kvelden til “the bitter end”, men det blir liksom ikke fult så koselig når all energi må brukes til å holde varmen.

Peis

En uteplass under tak kan lages på mange måter, og hva man velger kommer helt an på behovet.  Vi har ønsket å ta vare på følelsen av at vi er ute, så vi har ikke ønsket å bygge inn noe mer. Vår uteplass var egentlig en pergola med en klatreplante på, en såkalt arkitektens trøst. Utseendemessig var den helt grei, med store hvite blomster. Denne planten var veldig klatrevillig og vokste noen meter i sesongen, så den måtte klippes hardt. Jeg tror det var meningen at vi skulle sitte under planten, i skygge for solen, slik man gjerne ser det i sydligere strøk. Men at det er noe romantisk å sitte under en dryssende plante, det er en helt annen sak. Ikke skjermet den for regnet heller, og når det blåste, ble det blomster i håret.

Nei, da foretrekker jeg dagens løsning. Ganske herlig er det også å sitte ute en sensommerkveld å høre regnet plaske på taket. Men i kveld håper jeg det blir mulighet for en av disse deilige sensommerkveldene uten regn på taket.

Jeg har forresten en stor takk å komme med til dere lesere. I skrivende stund er det 2040 personer som følger bloggen min på facebook! Jeg er rett og slett overveldet! 

Ha en herlig dag videre og en kjempegod helg!   

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg