Et pust av høst i stuen!

Heisann på en herlig dag med høst i luften! Ja, det er snart på tide å innse at sommeren snart er over. Men ærlig talt, det var litt herlig å få et pust av høst inn i stuen nå. 

Puter pledd, lys og blomster må vel være verdens enkleste triks til å få ny stue? Nye puter fra HM-home i en slags “antikk” fløyel erstatter de rosa som har hengt med i sommer.  Jeg falt pladask for disse putene. 

Egentlig ser de litt ut som om pus allerede har vært bort på med klørne, hvilket ikke er tilfelle.

Lyng er en klassiker på denne årstiden, både ute og inne. Det blir så fint ute når gamle sommerblomster skiftes ut med lyng, men det skal jeg vise en annen dag, for jeg er ikke helt der ennå. I stuen er lyngen på plass. Lyng, lys og servietter kom nemlig ganske av seg selv, som bursdagspresang! Herlig med slike presanger som sklir rett inn og skaper stemning! 

Denne skålen har jeg fått, og jeg er så glad i den. Den passer jo til absolutt alt!

Lyngfargede lys synes jeg gir høstfølelse. Nei, lilla er såvisst ikke bare til advent. (Til advent er det forresten sjelden lilla lys her i heimen om jeg får bestemme.)

Prikken over i-en må vel disse herlige serviettene være på en tidlig høstdag?  Men litt sommer er det fremdeles rom for i spisestuen!

Ha en deilig dag! Vi blogges! 
 

#høst #høstligpynt #stue #lyng #lys #norgesbestevestkant

5 kommentarer

Siste innlegg