Over Atlanteren flere ganger

Heisann og fine kvelden! Håper helgen din har vært fin! Det kan faktisk være ganske travelt å ha helg også. Man skal liksom rekke alt det ikke blir tid til i løpet av uken! -Og det rekker man selvfølgelig ikke i løpet av helgen heller! Jaja, jeg fikk iallfall klippet plenen, og det var jammen bra, for det var rett før man kunne hatt en ku eller to på beite her, i det minste en sau! 

Været er helt nydelig for tiden, men jeg kjenner at jeg er ferdig med å vente på sommeren. I steden blir det å nyte en deilig høst. For noen dager siden kom forresten en fantastisk skatt i hus etter å ha stått noen år lagret. Jada, jeg kjenner fremdeles lukten av møllkuler selv om jeg har vasket og vasket, og det er en lukt jeg ikke er særlig glad i, men jeg vet fra andre gamle møbler at lukten forsvinner, Det handler bare om å være litt tålmodig!

Hva er det med Amerikakister egentlig? I gamle dager var det nok drømmen om det forgjette land. I dag reiser vi hele tiden og til alle plasser. Likevel har jeg en stor kjærlighet for Amerikakister, en kjærlighet jeg har hatt fra jeg var liten. Vi har allerede en kiste i andre etasje, og i den oppbevares det garn. Denne kisten kommer fra min fars familie. Det gjør den kisten som nå er kommet i hus også, og den har krysset Atlanteren flere ganger mellom Ryfylke og Minesota. Tenk hadde den kunnet fortelle! Den er akkurat så “værbitt” som den skal være, og under lokket er leddiken, akkurat som det står om i sangen om Vesle Daniel som skal ut i verden…

-Og mens vi snakker om å reise, eller om å komme hjem, så kjenner jeg at det skal bli kjempe koselig å få nest eldste gutten og svigerdatter hjem på besøk i morgen. De bor i Barcelona, men skal være her en uke i forbindelse med at min mor skal feire rundt år søndag om en uke. Mer fra festen kommer etter hvert, flere overnattingsgjester og for den del. Det skal bli så koselig å fylle huset med kjekke folk! 

Ha en herlig kveld videre! Vi blogges! 

#atlanteren #amerikakiste

 

 

7 kommentarer

Siste innlegg