Det viktigste ved bordet

God morgen! Ingen dager er like, sies det, og det er jammen meg sant! Forrige fredag hadde jeg huset fult av gjester og stod på hodet i bursdags-forberedelse.

Denne fredagen er det bare meg og dyrene. Gjestene dro hver til sitt mandag, og mannen måtte plutselig offshore tirsdag.Så sånn går nå dagene.

Jeg er i grunnen en som både liker liv og røre og fred og ro. Det er mange former for kvalitetstid. I går kom endelig resten av stiftene til sofaen som jeg trakk om i sommer. Sofaen kan du lese mer om kan du lese mer om herher og her Ja, den som venter på noe godt!.Det kom faktisk dobbelt opp. Så har man en unnskyldning for å trekke om ett eller annet på et senere tidspunkt. Jeg fikk ikke begynt med hammer og stifter i går, så det får bli til helgen.

Men tilbake til feiringen av min mor forrige helg. Jeg har jo allerede skrevet litt om det blomster-hav vi hadde å ta av. Ikke vanskelig å lage søte buketter da. Ofte synes jeg det er finest med telys og lave buketter på et festbord, så kan man heller sette høyere lysestaker og oppsatser andre steder. Det er veldig koselig å kunne snakke sammen over bordet uten å få en svær blomst eller lysestake midt i synsfeltet. Men det er kanskje bare meg?

Det samme gjelder hjemme når man dekker til fest, husk at det viktigste som skjer rundt bordet er den gode samtalen.Ja, jeg elsker både lys og blomster, men da vi dekket til 80 årsdagen, var det helt topp å kunne benytte seg av en mengde små vaser. Disse og liknende vaser selges for en slikk og ingenting flere steder. Ellers synes jeg syltetøyglass og andre små glass også kan være fine som vaser.

Ha en nydelig dag og en strålende helg! Vi blogges! 

#fest #festbord #blomster #dengodesamtalen #sosialt #norgesbestevestkant

4 kommentarer

Siste innlegg