Hvor mange garnnøster går det i en pose?

Heisann! Håper du har hatt en herlig lørdag! Her har det vært en innholdsrik dag fra det ene til det andre og tredje. Innimellom slagene ble det en snartur innom Europris for å kjøpe en småting i full fart. Der stod jammen noen kjente med hodet nedi en korg med garn. Og det var ikke så rart, for her kunne man fylle en pose med rent ullgarn for en hundrelapp! 

Hva er det med slike tilbud? Man trekkes mot dem som barn i en godtebutikk, og før jeg visste ordet av det stod jeg og med hodet i garnkorgen. Vi måtte jo spørre en ansatt hva en full pose var, og fikk til svar at “Når posen revner, da er den for full”. Med andre ord bare å stappe oppi, og det er alltid mulig å få plass til et nøste til, eller kanskje to…..

Da jeg vel hadde fylt opp en pose, måtte jeg fylle en til. En av de unge og lovende har bestilt lappeteppe. Tidligere har jeg heklet et til stuen, ett hver til sønn og svigerdatter i Barcelona og ett til datteren. Nå er det ingen unnskyldning for ikke å rote frem heklenålen igjen. Ja, og viss du lurer på hvor mange nøster det går i to bæreposer fra Europris, så er svaret 104. Det vil si mindre enn to kroner pr nøste! Lappeteppet under bor i stuen vår, et ordentlig koseteppe!

Ha en deilig kveld videre! Her koser jeg og katten oss med Herskapelig.Ja, jeg har faktisk vært innom katteutstilling og i dag, og sett en slektning av min katt, men aldri i verden om min hadde ligget så rolig og oppført seg så dannet….

#lappeteppe #billig #garn #salg #katteutstilling

13 kommentarer

Siste innlegg