Thanksgiving

Heisann! Da var jeg tilbake etter en spennende uke  i Canada. Når man er ute slik å reiser, blir det jo alltid med noe småtteri hjem, og denne turen var ikke noe unntak! Alltid kjekt med noen små-fornyelser.

Og denne uken fikk jeg virkelig sansen for Thanksgiving, som feires andre mandag i oktober i Canada og fjerde torsdag i november i USA. Sånn en nydelig ide at man takker for høstens grøde! Neste år blir det jammen full Thanksgivingfeiring her med gresskar til pynt og kalkun på bordet, og her blir det Thanksgivingspynt fra Canadisk til amerikansk Thanksgiving, det er helt sikkert! Men om enn så lenge blir det å pynte med disse herlige pyntegresskarene som ble med hjem i kofferten!

Ja, det var forresten ikke bare gresskar som ble med hjem. Den berømte Maple Syrup måtte jeg også ha med meg. Flaskene ble pakket inn etter alle kunstens regler, for jeg så med skrekk for meg at de skulle knuses og kofferten bli fylt av sirup.

Heldigvis gikk det bra! Ingen sirup i kofferten! Lønne- sirupen er laget av sukkerlønn og er brukt helt fra urfolkenes tid og er spesielt populær på pannekaker, vafler eller french toast eller i bakevarer. Koppen fra Tim Horton måtte jo bare bli med, er man i Canada, så er man i Canada…

Ha en nydelig høstdag videre! Vi blogges!

#thanksgiving #høst #høstligpynt  #norgesbestevestkant

2 kommentarer
    1. Ja er det ikke spennende å åpne kofferten når man har kommet hjem for å se om innholdet har “overlevd” transporten. Selvfølgelig måtte du ha med deg kaffekoppen hjem… et godt minne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg