Nei, det var definitivt ikke min dag!

Heisann! Håper du har en fin dag! Det har blitt en litt ufrivillig bloggepause her, men noen ganger går hverdagen litt i hundre, for ikke å si tusen?

Forrige onsdag var en slik dag, og etter jobb bare fortsatte dagen i sitt eget spor. Jeg kom hjem til strømbrudd, og klarte ikke å finne ut hva som var galt. Hovedsikringen stod oppe, men mørkt var det, og mørkt ble det. Så var det å ringe det lokale everket på en vakttelefon for å varsle om feilen, men de fant ingen feil hos meg, som de kunne se. Da var det å ta i bruk tipset om å vippe ned alle sikringer for så og vippe opp en og en. Det viste seg at feilen lå i ute-belysningen. Et lokk på en av utelampene i hagen var blåst til siden og lampen var full av vann. Problemet løst, og man kunne gå en rolig kveld i møte?.

Vel, slik kunne det vært, men så skulle jeg bare handle ett par småting før klokken 20, noe jeg rakk med stil. Men på vei hjem klarte jeg å punktere, på mørke landeveien i høljende regn! Ja, så var det å ringe til Viking for vei-hjelp, for så å vente på viking. Etter tre kvarter kom en hyggelig mann som bilen på henger og jeg fikk sitte på. Punkteringen var det sparket bak man trengte for å få lagt om til vinterdekk, så nå er det gjort. Greit hva som er gjort i grunnen!


Men kvelden var ennå ikke over, så jeg rigget meg til framfor tv med hekletøy og det hele. Riktig så koselig, og helt på sin plass å  tenne en av de herlige duftpinnene jeg kjøpte i Canada, ikke sant? Men dermed kunne kvelden endt med en storbrann, for silkeblomsten der jeg puttet duftpinnen nedi stod plutselig i full fyr! Ja, det er ikke alltid man har dagen sin, og det hadde jeg definitivt ikke på onsdag! Og hvorfor skjer slike ting ?alltid? når mannen er på jobb og jeg er alene hjemme?

Bilderesultat for halloween pynt

(Bildet er lånt fra Matportalen)

Ellers er temaet oransje i dag, ikke nødvendigvis på grunn av Halloween, men det er koselig med litt høstlig pynt. Når det kommer til Halloween, er jeg ikke helt enig med meg selv, om jeg skal være helt ærlig. På en måte er jeg enig med dem som sier at det er en “unorsk” skikk og en uting, og jeg synes ingenting om å få dører og biler tilgriset med egg, men samtidig er jo de som er barn i dag vokst opp med denne skikken, og vi har adoptert mange andre skikker også fra utlandet. I dag er verden blitt liten, og de fleste reiser mye, så vi blir påvirket av andre, og det kan være vel og bra! Tenk bare på den spennende maten vi blir presentert for i dag som vi ikke kjente i “gamledager”!

Ja, vi kan gjerne mimre om hvor koselig det er med julebukker, og da skal det helst være som i Prøysens “Romjulsdrøm”, med snøen lavende ned. Selv ønsker jeg både utkledde hekser, troll og julebukker velkommen dersom jeg er hjemme, og det vanker litt knask!

Glade barn er uansett koselig! Men hunden vår er absolutt ikke enig i at et er noe koselig å få utkledde monstre på døren, og hun liker ikke julemasker det spor bedre enn Halloween-kostymer! Uansett, ha en nydelig dag videre! Vi blogges!

 

1 kommentar
    1. Huff, ja det var mye på en gang….Jeg tror jeg ville bare satt meg ned og vært helt i ro i et helt døgn….:) Her regner det trollkjerringer i dag, så tenker at ingen gidder komme her etter noe knask eller knep og jeg har ingen forhold heller til halloween, registrerer bare at i dag er dagen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg