Neida, det blir ikke julenisser av dorullkjerner!

Heisann, folkens! Da har jeg ryddet meg et hjørne mellom julepapir og bånd for å blogge littegrann! Ja, for det er ikke til å unngå at julen kryper sakte ut i huset. Men for all del, det er jo koselig!

Jeg bare elsker å sitte på dette kjøkkenet, godt vaglet på en barstol. Men herlighet, det var rett før jeg datt av pinnen i stad. Den viktigste jobben i huset vårt er det nemlig verken meg eller husbonden som har,  ei heller verisure, om noen skulle innbille seg det. Den viktigste jobben i huset har Stella.

Hun mener i det minste det selv, for hun er vakthund 24/7. Så når det ringer på døren, gir hun beskjed. Hun gir forresten beskjed om noen kjører på veien utenfor med piggdekk og. Stella liker ikke piggdekk. Godt vi har en miljøvennlig hund!  Javel, så ringte det på døren, da, og der stod jammen dorullene mine. Ja, jeg må bare innrømme at jeg har en lidenskap for  å shoppe doruller! 

Det vil si, det er jo alltid noen som selger toalettpapir for en god sak. En gang var det ¨våre søte små som skulle til Polen med Aktive fredsreiser og solgte toalettpapir. Ja, jeg må vel bare bekjenne i samme slengen at jeg faktisk har vært leder for dorull-salget en gang i en ikke alt for fjern fortid. Så nå er det min tur til å kjøpe av andre unge og lovende, og jeg kjøper. Toalettpapir har den store fordel at det står i ro når man først har fått det i hus. Ikke skal det ha mat og ikke ikke trenger man å gå tur med det i regnværet en sur novemberkveld. Nå sitter Stella i gangen og passer toalettpapiret sitt.

Men det var egentlig noe helt annet jeg skulle skrive om, nemlig julegaver. Jada, jeg er i gang. I blant er jeg ganske flink til å kjøpe gaver gjennom året. Disse må jo gjemmes, og så er det ikke alltid man husker hvor man har gjemt det eller at man har kjøpt for den del. Men det meste kommer for en dag.

Selv liker jeg å pakke gavene fint inn. Ja, jeg ikke bare liker det, jeg MÅ pakke gavene fint inn. Det er nok noe som henger igjen fra arbeid i klesbutikk og parfymeri i unge år. (Det er altså ikke bare toalettpapir jeg har solgt gjennom livet.) Når det kommer til innpakning, går jeg for gråpapir til jul. Det passer best til den litt gammeldagse og landlige stemningen jeg liker å skape til jul. Men jeg har gavepapir og bånd i alle varianter i hus. Noen ganger skal man jo gi bort en gave der man ønsker litt mer glam over det ytre.

Julen vår har innslag av rødt, og det har julegavepapiret også. Men nå er det ikke alle gaver som lar seg pakke like fint inn, og noen gaver kan man nesten gjette seg til innholdet i om man lar pakkepapiret følge “kurvene” på innholdet. Greit at det ikke er lov å klemme på gaver, men man trenger vel ikke å utfordre skjebnen heller. Heldigvis finnes det mange steder man kan få kjøpt fine esker til dette bruk, blant annet på Søstrene Grene.

prensent

Bildet er lånt fra Søstrene Grenes side.Et annet tips er å bruke skoesker og andre fine esker. Det er jo litt kjekt at pakkene kan pynte opp litt i tiden fram mot jul også! Det blir på en måtte to fluer i en smekk, det.

Slenger forresten med et par bilde av dorullene mine også, bare for å bevise hvor fredelige de er å ha i hus. Dessuten er det ikke noe man ønsker å gå tom for.

Hadde jeg hatt planer om å lage nisser av kjernene, hadde det og vært flere fluer i en smekk, men det har jeg ingen planer om, bare så det er sagt.

Flere bilder av badet kommer. Vi har nemlig fått ny vask, og jeg er superførnøyd! Ha en nydelig kveld, da! Vi blogges!

#doruller #toalettpapir #innpakningspapir #gaver #søstrenegrene #jul #dorullkjerner 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg