Det er jo nesten gratis!

God morgen! Er du som meg at du synes det er kjekt når noe er på tilbud? Jo billigere, jo bedre liksom. Det vil si, jo mer man sparer, jo kjekkere blir det! Slik er det med den saken!  Da kan man bare ikke la være å kjøpe. Det er jo nesten gratis! Ja, man tjener rett og slett på å slå til! Og nå er det store penger å spare, kjempestore?

kanel4

Bilde lånt fra Veientilhelse

Bruker du mye kanel? Hjemme hos oss er det noen varer som nesten aldri blir oppbrukt. Om ikke de varer i årevis akkurat så varer de kjempelenge. Kanel er en slik never ending story.Den står der den står, og varer og varer. En gang i året kommer spørsmålet om vi har kanel i huset opp, det er før vår årlige grøtfest for 30 personer. Så går det et år før jeg kommer på å etterlyse kanelen igjen.

 

POPULÆRT KRYDDER: Kanel har tradisjonelt sett blitt tillagt mange positive egenskaper. Det skal blant annet bidra til å stabilisere blodsukkeret og styrke immunforsvaret. Nå går forskerne imidlertid ut og råder å begrense kanelinntaket. Foto: METTE MØLLER

 

 

Bilde fra Dagbladet

Er det meg som er helt på tur? Bruker alle andre unntatt meg kanel hele året gjennom? I Asia, Midt-Østen og Nord-Afrika bruker de  kanel i middagsretter, men om det blir de store mengdene ut av dette, skal være usagt.  Det er visst mange helsefordeler med kanel,men man skal visst ikke gi for mye av det til barn.

 

 

Bildet er lånt fra Helse & kost

Dersom kanel er forbruksvare i heimen, er det bare å hive seg rundt å handle. Nå er det priskrig, og Kiwi selger kanel for 70 øre. Kanel er en viktig vare nå før jul, og vi må sørge for å gi kundene våre de beste prisene på alle de varene de ønsker å kjøpe nå til jul, sier Kiwi. Det er jo koselig at de tenker på kundene sine, og Kiwi kjører tilbud på andre julevarer og, julebrus, pinnekjøtt, medisterpølse, medisterkake og frossen ribbe.Kjekt å vite!

Bilderesultat

 

I fjor gikk hele priskrigen meg hus forbi. Jeg var bare litt små-irritert da jeg måtte oppsøke fire butikker for å få fatt i en flaske gløgg. Det hadde vært priskrig på gløggen et par dager før, må vite. Men nå skal jeg jammen sjekke om jeg har nok kanel i huset, og så blir det å handle inn. og kanel kan lagres i årevis, det vet jeg av erfaring! Ha en nydelig dag da! Vi blogges!

#kanel #priskrig #kiwi #dagbladet 

 

3 kommentarer
    1. Det skal visstnok være to typer kanel hvor den ene er bedre enn den andre. Men jeg har glemt hva de heter. Det er som du skriver at det blir liksom ikke tomt for kanel med det første. Kanel skal ikke være bra for hunder heller og da er det mer den type bark det er snakk om for det er vel veldig lite sannsynlig at hunden forsyner seg med kanel fra skapet!
      Kos deg med gløggen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg