I mørket er alle katter grå, eller?

Heisann! Håper du har det fint og har kommet godt i gang med januar! Lite blogging fra denne kanten, men nå er man plutselig tilbake i hverdagen, med regn og storm.

Selv har jeg hengt litt fast i julen ennå, men i helgen fikk jeg ryddet vekk julepynten. Det er jo koselig med litt lys og varme på denne tiden av året når alt er grått, så da var det å finne alternativer til julelysene, men det får komme i et annet innlegg. “Julelyset” på bildet under dufter så herlig, så det henger med en stund til. Det må være lov!

Sa jeg forresten grått? Herlighet, er alle sofaer grå for tiden? Er det bare oss som ikke har en grå hjørnesofa eller modulsofa i dette landet? For all del, slike sofaer er fine nok, men må alle ha det likt liksom?

Forrige uke var annonsebilagene tjukkere enn avisen, og her kommer de grå sofaene inn i bildet. I et av bilagene var det FIRE SIDER med sofaer til FANTASTISKE priser. Noe for enhver smak med andre ord? Siden drømmen ikke var en grå hjørnesofa, løp jeg ikke å kjøpte.

Been there, donet hat, når det gjelder hjørnesofa, og hjørnesofa er jo en herlig innretning når det gjelder å lage reir med puter og pledd, men selv ble jeg på en måte ferdig med det fenomenet for noen år siden. Er det ikke godt Når det gjelder grått, er jeg på ingen måte ferdig med det, og vi har grå sofa i skibaren på hytten.


Og så er det denne motviljen da, motvilje mot å ha det helt likt med naboen. Alle drømmer vi om å være individualist og om å ha vår personlige stil, men hvor mange er vi egentlig som med hånden på hjertet kan si at slik er det? Jeg kan på ingen måte si det. Jeg vet jeg er et lett påvirkelig vesen, og er helt sikkert langt fra den eneste som er omgitt av hvite ektorper. Er det ikke Norges mest solgte sofa? Nå i januar er drømmen å piffe opp litt der hjemme, men da må det være med noe sprekt, og verken hvitt eller grått er særlig sprekt. Jaja, i mørket er visst alle katter grå, eller hva? Forresten så ser det ut som stresslessen eller hvilestolen er tilbake igjen! Ja, her slipper den uansett ikke inn! Ha en flott dag viedre!  Vi blogges!

5 kommentarer
    1. Hei og så kjekt å plutselig finne andre lokale bloggere. Jeg må jo le litt da, ang. de grå sofaene. Mannen og jeg lurer litt på å kjøpe ny sofa, men herlighet så mange stygge grå sofaer. Vi var på de to møbelforretningene på Bryne dag, men jeg ville ikke ha noen, i alle fall ikke grå!!!!!!
      Besøk meg gjerne på ingridtunheim.no

    2. Ja, enig i at gråt er fint, og jeg har masse grått i heimen, og enda mer på hytten. Grått kan vær både kaldt og varmt, og det er lunt, og som du sier, man kan variere i det uendelige mot grått. (Men det kan man mot hvitt og!) Fine kvelden! tepausen.blogg.no:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg