En innrømmelse

 

 

Heisann! Håper du har det bra! La meg bare komme med en innrømmelse med det samme, jeg er ikke så veldig glad i januar!  Joda, året er for så vidt både nytt og ubrukt og mulighetene ligger åpne. Men jeg synes januar er en lang og kald måned. Julekosen er ryddet ut og det er ikke helt tid for vår ennå. Tvert i mot, det er ofte når man har bikket jul at det blir skikkelig kaldt og guffent! 

Så kan man drømme om sol og sommer eller i det minste om litt vår, selv om det fremdeles føles alt for lenge til. Frossenpinn, som jeg er, får jeg fortsette å hutre meg gjennom dagene en stund til, tenker jeg!
Jeg har i det minste benyttet anledningen å rydde meg gjennom huset, rom for rom. Gammelt skrot gammel mat, gammel sminke og gamle klær er fjernet! Herlig!

Bilderesultat for alpaca garn

Jeg har til og med røket meg ut på garnlageret mitt. Alle som liker å strikke kjenner sikker til dette fenomenet. Det er så utrolig lett å falle for noe lekkert garn, noe billig garn eller bare noe om er kjekt å ha! Så hoper det seg opp da. Men nå er garnet sortert og lagt i gjennomsiktige poser. Det er nok mange som også kjenner til fenomenet med ?ufoer?, og da snakker jeg ikke om de fra fremmede planeter, men om påbegynte strikketøy som aldri ble ferdige. Egentlig er jeg ikke en ufoperson, verken på den ene eller den andre måten, så jeg har stort sett bare ett håndarbeid på gang.

Ingen regel uten unntak, og det lå da en nesten ferdig plommerød strikke-kjole i deiligste (og dyreste) Alpaca-garn og ventet.

Bilderesultat for alpaca garn

Mye arbeid hadde det vært å strikke alt det mønsteret med knuter og hull og jeg vet ikke hva, men jeg visste at dette ikke var et klesplagg som ville bli brukt. Jeg kan love at det var mye arbeid å rekke opp også, men garnet var så fint, så det fortjente en ny sjanse, og en ny sjanse blir det, som flettegenser.

Jeg har iallfall konstantert at jeg har garn nok for noen år, så før jeg kjøper mer, blir det en tur i skattekisten for å kikke på innholdet. Ha en nydelig dag, da! Vi blogges!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg