Just do it!

Hei og hå! Håper alle har en fin dag! -Med helgen rett rundt hjørnet, som de sier i radioen! Selv elsker jeg fredagsfølelsen når huset er rent og ryddig og man med god samvittighet kan plassere en blomsterbukett midt på bordet og ta helg! Ja, jeg føler faktisk ikke det blir skikkelig helg før det er ryddig og rent, og det gjelder enten vi skal være hjemme eller reise vekk. Mulig det er en tvangstanke, men det fører i det minste til at vi lever i noenlunde delikate omgivelser, selv om vi ikke har det strøkent til enhver tid.

Dette med rot og skitt er forresten noe jeg undrer meg over. I blant ser jeg på Sinnasnekkeren, både den norske og den svenske, og jeg forstår at det har stoppet opp med oppussingen, men behøver det å stoppe opp med renhold og rydding også? Selv hadde jeg blitt deprimert av å omgi meg med så mye skitt og rot.Jeg tror ikke det finnes noe trylleformular for å få det rent og ryddig, men her kommer i det miste min overlevelsesstrategi på området.

Et godt førsteinntrykk er viktig, så hold gangen ryddig. Kjøkken og bad er også rom det er lurt å prioritere. 

1.Ta en skikkelig opprydding fire-fem ganger i året. Det du ikke bruker, kan andre ha bruk for. Kast det som skal kastes.

2. Rydd og vask litt etterhvert, så slipper man de svære skippertakene. 

3.Det er nesten umulig å få det ryddig uten nok oppbevaringsplass. Lag ditt eget system. Når alle ting har en fast plass og man passer på å sette dem tilbake etter bruk, fortsetter det å være ryddig.

Ellers tenker jeg at det er med rydding og vasking som med så mye annet. Just do it! Det blir ikke kjekkere å gjøre det i morgen enn i dag, så bare få det gjort! Ha en nydelig helg! Vi blogges!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg