Steinbra, rett og slett!

Heisann, folkens!

Stein og drivved blir jeg visst aldri ferdig med. Kan det henge sammen med at jeg er oppvokst bare meter fra havet? Dette fantastiske fatet fikk jeg som gave, og jeg er så glad i det. Helt min stil! Til jul har jeg klementiner og røde epler i det. Men det er et svært fat, så det er ikke så lett å finne bruksområder for det i en hverdag med bare to voksne mennesker i hus. At husbonden i tillegg jobber hjemmefra i perioder gjør det ikke enklere. Men fatet vil og skal jeg ha fremme, helst hele tiden.

Lysfat har vi visst over alt i huset, og det har jeg tenkt å fortsette med, men i senere tid har jeg skiftet ut ordinære kubbelys med led, og så kjører jeg bare eksklusive ?ekte? lys for stemningens skyld. Noen som sa dyr smak? Nei, langt i fra, jeg tar bare mine forholdsregler for å unngå brann! Det var vel ikke et øyeblikk noen som trodde noe annet?

Ledlys passer meg perfekt, og jeg anbefaler å gå for de litt naturtro og fine lysene, de har som regel også en timer, og slår seg av og på selv, så det blir det koselig stemning i stuene uten ekstra innsats hver eneste kveld. Lenge leve latskapen, hva? Så lenge latskapen ikke går ut over noen og tvert i mot sørger for sikrere omgivelser er det vel stort sett bra.

Fordelen er også at man kan ha lys på steder man aldri ville drømt om å ha åpen flamme, så hvorfor ikke bruke trefatet som lysfat også? Med levende lys, hadde jeg aldri kommet på ideen, men se, så fint det ble med led-lys!

Steinene er samlet på en strand en gang og har i mange år ligget i en gammel kasse i hagen. Nå hadde kassen fått nok av vær og vind, så bunnen ramlet ut, og steinene fikk seg en runde i oppvaskmaskinen før de havnet som dekorasjon rundt lysene. Jeg har forresten hvite steiner på et annet lysfat i huset, og de er samlet på en annen strand. Er det dette som kalles steinbra? (-Og rosa crocs, som er kommet med på et bilde, ja det må jo bare være prikken over i-en i heimen!)  

Ha en herlig dag, da! Vi blogges!

#steinbra #lysfat #drivved #stein #ledlys #steinfrastranden #strand

6 kommentarer
    1. Du har det veldig fint ja, både ute og inne. :o) Jeg er også en storforbruker av lys, og har en del av disse ledlysene på hytta om sommeren. Har lys og lykter i alle former og fasonger, får aldri nok rett og slett! Men stort sett går det i levende lys her hjemme. Er storforbruker, bare over spisebordet har vi to “lyskroner” med 8 lys i hver, og her spiser vi nesten hver dag, selv om vi bare er to til vanlig. Kan jo ikke bare tenne den ene heller, for da blir de jo så ulike. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg