Overraskelsenes tid er visst ikke over!

Heisann! Håper du har en fin dag! Snø i slutten på april er ikke vanlig på denne kanten av landet, men vi får satse på at gleden blir kortvarig. Nå er jeg nemlig superklar for vår og for forflytte meg ut i hagen. Hagen har gjennomgått store forandringer de siste ukene, og vi har satt punktum for mange år med villa-høns i hagen.

Etter at hønsehus og hønsegård var fjernet ønsket vi å få skikk på hagen og få på plass ny plen raskt. Tanken på uker og måneder med nysådd jord i hagen var lite fristende. Det virket rett og slett som en ekstremt dårlig kombinasjon med to hunder, lyse gulv og hvite møbler.  Ja, jeg behøver vel ikke si så mye mer. Så løsningen ble ferdigplen, og forarbeidet ble gjort etter kokeboken. Det ble først sprøytet. Etter noen dager var det klart for “plendressing” , gjødsel og kalk.

Ugresset rundt kantene er sprøytet, så vi satser på det snart takker for seg.

I går ble plenen rullet på plass.Tenk, plen på rull…..Nesten som å rulle ut et teppe. Det var så enkelt, men likevel utrolig genialt!

Jeg  må si meg superfornøyd med resultatet, jeg følte nesten vi hadde” jukset”, så grønn og fin ble gressmatten!

Neida, det er ikke stilig med vannslangen liggende å slenge, men vanning måtte til etter at plenen var lagt!


 

Men gjett hva, i morges var hele den nye plenen dekket med snø, ekte snø!  Ja, overraskelsenes tid er vel ikke over. Men man må gå ut i fra at plenen tåler snø, ikke sant?

 

Egentlig var det “nifsere” å kjøre på jobb på sommerdekk. Er det ikke rart hvordan ting forandrer seg? I går var det de som ikke hadde lagt om dekk som kunne ha litt dårlig samvittighet. I dag var de plutselig blitt de fornuftige. Uansett, ha en nydelig dag videre enten du har snø eller ei! Vi blogges snart!

6 kommentarer
    1. Jeg venter nok til neste uke før jeg legger om til sommerdekk. Er prisgitt venner som forbarmer seg over meg 😉 Men akkurat nå er jeg glad jeg ikke har hastet så veldig med akkurat det 😉
      Kjempefin plen ble det jo. Og enklere kan det sikkert ikke bli 🙂 Selv har jeg litt lyst på kunstgress 😛 Men det er jo fordi jeg er så lei av all mosen jeg har fått i min plen. Den skal bekjempes med ren jernvilje nå til våren 🙂 I dag var også den dekket med snø.
      Jeg er som deg, veldig klar for vår og tid i hagen. Så jeg krysser fingrene for at dagen i dag var vinterens siste krampetrekning 😀
      Ha en flott dag 🙂

    2. Hei! Takk for koselig kommentar! Vi tok et kraftgrep mot mosen i fjor sommer, fulgte “oppskriften” fra ekspertene til punkt og prikke: Gjødsel, kalk og plenrens. Det var en fornøyelse å oppleve at plenen ble finere og finere utover sommeren. denne sommeren er det klart for ny runde! Sikkert lurt å vente med sommerdekk nå som vinteren kom tilbake! Ha en herlig dag videre! 🙂 Eva:

    3. Så fin liten hage! Kan tenke meg at det er idyllisk der om sommeren! 😀 Her kom det heldigvis ikke noe annet enn litt sludd, som raskt gikk over til regn, så etter et døgn med regn nå må vell plantene skyte i været når varmen kommer neste uke 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg