Nei, det har jeg ikke noe forhold til!

Når jeg tenker meg om tror jeg aldri jeg har eid noe oransje, verken av det ene eller det andre. Rart i grunnen, men det er en farge jeg ikke har noe forhold til.

Men det var før jeg oppdaget #oransjeskjerf, skjerf i deilig alpakkagarn, fra House of Yarn. Dette er et samarbeid med Kirkens Bymisjon, der en viss sum av hvert nøste går til å støtte deres arbeid for gatas folk og andre som strever i hverdagen. At folk rett utenfor stuedøren, i trygge Norge, kan slite i hverdagen, er det også mange av oss som ikke har noe forhold til. Det er mye vi ikke vet, og ofte velger vi å lukke øynene. Det er enklest slik. 

 Jeg skriver ikke dette innlegget i samarbeid med noen, og er heller ikke sponset av noen, jeg synes bare at tiltaket er så bra. Dessuten er det å gi et skjerf en strålende julegave-ide.  Selv har jeg strikket tre slike skjerf i høst, og det blir nok 2 til før julen ringes inn.

Det er bare fantasien som setter grenser for hvor avansert skjerf man vil strikke. Selv har jeg strikket etter inspirasjon fra MK-skjerfet, som var så populært for ett par år siden.  Jeg har strikket på pinne nr 6. Jeg la opp 30 masker og strikket perlestrikk, 1 rett og en vrang, og brukte 4 nøster.  

Det går naturligvis fint å strikke andre ting også av dette garnet. (Gratis oppskrift på skjerf finner du forresten her og på hvert enkelt nøste. Oppskriften er så enkel at selv den som aldri har strikket før fint kan klare dette)

Ha en flott dag videre! Vi blogges!

#oransjeskjerf #kirkensbymisjon #gledensomgruersegtiljul #houseofyarn #dalegarn #handmade #knitting #strikking

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg