Ja, livet er fullt av vanskelige valg, du!

Heisann! Håper du har en strålende dag! Skjønt strålende er vel ikke ordet. Vi snakker tross alt om november. I går var første dag med glatte veier, glatte veier og dypfryst bil, mørkt var det og!  Jeg kan styre min begeistring for glatte veier for å si det mildt, men siden Stavanger har innført piggdekk-avgift, kjører man piggfritt må vite! 

Piggfritt, såpeglatt og kjempe-skummelt spør du meg!  Det føltes som å kjøre på sommerdekk eller ta seg fram på glattisen på ballerinasko eller alt for høye hæler. Med hjertet i halsen og 30 km i timen kom man da fram til slutt. Trøsten får være at ikke regner en slik kald og klar novemberdag. Og så kan man dille og dalle litt inne og tenne alle de deilige duftlysene. Nå er det snart tid for juleduft og, selv om jeg ikke er helt klar for julepynten ennå.  Mulig det handler om at det er et stykke igjen til mål på julegavefronten? 

Her om dagen ble det forresten en aldri så liten forsmak på adventstiden da jeg så en episode av Amalies jul sammen med barnebarnet. Jeg synes den serien er så koselig. Det samme gjelder Jul på Månetoppen. Det er nesten så man begynner å tro på julenissen.  

Noe annet det passer å tjuvstarte med er røde roser. Roser er et must i heimen, og falske roser er bedre enn ingen roser. Når det nærmer seg jul, blir rosene røde, ingen tvil om det.  

Her er forresten våre søte små i julerøde hettegensere. Skal si de trives i deg genserene nå som det begynner å bli ganske kjølig ute.  Men akkurat i dette nu gikk det opp for meg at vi nærmer oss datoen når et annet vanskelig valg må tas. Hvilken farge skal man egentlig ha på adventlysene? Ja, livet er fullt av vanskelige valg, du! Oppdatering kommer! Følg med, følg med! Ha en flott dag videre!  Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg