Jada, det ble blant annet en spontan tur med danskebåten

 Heisann! Der kom jammen julesnøen, og det ble så lyst og fint! Ellers synes jeg desember er knall travel. Hvert år planlegger jeg å være tidlig ute. Men så blir det ikke helt slik likevel av en eller annen grunn. Men det blir nå jul likevel, hvert eneste år! 

 Ellers er min erfaring at om man ikke har det travelt nok, ja da finner man noe å stresse med likevel, så for to uker siden hev vi oss rundt og tok en båttur med danskebåten sånn helt på sparket. Det kan virkelig anbefales. Det er så herlig å komme seg litt vekk fra hverdagen noen travle desemberdager, få en pust i bakken med god mat og drikke og kjenne freden senke seg. Litt julegaveshopping ble det også anledning til før turen gikk hjemover igjen.  

Vel, hjem og snu kan jeg kanskje si, for det bar rett til Telemark på hyttetur . Min svoger og svigerinne har fått et nytt familiemedlem, som jeg bare hadde sett på bilder, og gjett om jeg falt pladask for den vesle skapningen! 

Velkommen til Winterwonderland, eller hva? Min svigerinne er virkelig en som kan det med interiør og styling, og hytten var nydelig julepyntet.  Hvit snø ute, julepynt inne,  det må vel være dette som kalles desember-magi? 

Så tenner vi et lys i kveld….Men det første som stod på programmet da vi kom hjem på søndagskvelden, var å  pynte to utendørs juletrær , en sypress og rhododendron for å være ærlig. Men uansett treslag, så gjør det seg med litt lys ute på en mørk desemberkveld. Nei, det ble ikke lilla lys, men det var vel ingen bombe? I mellomtiden er det tent et lys til, og disse lysene dufter virkelig deilig jul. Krydderglassene i bakgrunnen ble forresten hjem etter danskebåtturen vår.

Først på fredag som var fikk jeg ånden over meg, noe som omsider resulterte i et julepyntet hus. Takk og lov for kunstig juletre, sier jeg bare. Det er jo så koselig å kunne sette opp juletreet tidlig i desember og kunne nyte synet av det lenge. 

Akkurat å nyte synet av juletreet, kan jeg ikke beskylde katten Tara for. Når blir egentlig katter så voksne at de slutter å fange julekuler? Svaret er aldri, og jeg vet hva jeg snakker om, eldste katten vår ble 19 år, og jaget fremdeles julekuler siste julen vi hadde henne.

Siden det blir hyttejul på oss i år, måtte vi skaffe oss et juletre til, og har man først sett fordelene ved kunstig juletre, da skal det noe till å gå tilbake til noe annet.  I dag er det så mye fint på markedet i kunstige trær, for selv om  treet er kunstig, trenger det ikke slik ut, eller hva? Men juletrær skal jeg blogge litt om en annen dag. Ha en nydelig dag videre, da! Vi blogges!

#julestress #telemark #danskebåten #kunstigjuletre #adventlys 

2 kommentarer
    1. Jeg har to katter på 9 år, og de er veldig opptatt av julekulene… Derfor henger jeg alltid noen billige kuler nederst, som det ikke gjør noe om de får tak i… For de prøver ;o)) Jeg stresser litt ekstra til 1. desember for å pynte hele heimen til jul, så kan jeg lene meg tilbake å bare nyte adventstiden ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg