Så var det den forbaska juletrefoten igjen!

Heisann i en sen kveldtime! Her sitter jeg da og gjør mange ting på en gang. I det minste innbiller jeg meg at det er det jeg gjør, her jeg har rigget meg til i sofaen med “Syke samlere”,strikketøy og pc. Jada, jeg vet at jeg ikke kan blogge og strikke samtidig! 

Men over til noe annet. Før i dag skrev jeg litt om å gjemme bort ledninger. Nå er det ikke bare ledninger jeg ønsker å gjemme her i huset, da. Er det for eksempel noen som synes juletrefoten er vakker? Jeg synes den er grusomt stygg. Jeg vet noen skjuler foten i en stor blomsterpotte. En sink-balje kan sikkert også gjøre nytten til dette bruk. 

Det finnes jo egne kurver til å skjule de skrekkelige røde og grønne greiene i plast eller metall, og jeg hadde planer om å kjøpe en slik for noen år siden. Det var bare det at vi var på ferie under varme himmelstrøk og da vi kom hjem to dager før julaften, og da var det ikke en eneste juletrefot-skjuler å oppdrive. Dermed fikk mannen oppdraget med å lage en “minipalle” i samme størelse som juletrefoten. Juletrefoten ble skrudd fast i denne, og hele sulamitten kamuflert i en jutesekk fra Felleskjøpet. Slike jutesekker har jeg forresten stor sans for, og jeg har brukt dem til diverse diy-prosjekt. Så ville tilfeldighetene at jeg forelsket meg i et svært kurv-brett. Det har vært brukt en gang på en utendørs sommerfest, men er alt for stort til å bruke til noe som helst. Men til å sette juletrefoten med jute og det hele oppi, passer det perfekt. Kurven holder også orden på gaver under treet, som ellers har en tendens til å flyte ut over alt. (Jada, ledningen viser på bildet, I know. Men den er kamuflert nå)

det er flere fordeler med at juletrefoten står på en “minipalle”. Foten blir tyngre, så treet blir stødigere. Det er også lettere -og tryggere- å flytte på treet om det skulle være nødvendig, og sist, men ikke minst, treet blir høyere. Jeg vil ha et juletre som går til taket. Det er faktisk et must. Ekte trær kommer jo i alle varianter, og man kan bruke øks eller sag om nødvendig.Kunstige trær har gjerne en standard høyde. 2,40 blir for høyt  hos oss. Man skal jo gjerne ha stjerne eller spyd i toppen. Dessuten ruver slike store trær ofte mye i bredden, og et tre som tar halve stuen er uaktuelt. 2,10 syns jeg blir litt for lavt, men det er den høyden vi har, og med den spesiallagde juletrefoten, er høyden rett og slett perfekt.

I kveld har jeg vært skikkelig flittig med julepapir, tape og bånd, så nå begynner det å fylles opp i kurven.

Jada, litt svinn må man regne med når man har firbeinte venner i huset. Og hvor søker pus dekning hen etter hærverket, om ikke under juletreet?

Siden vi skal feire jul på hytten i år, får jeg se å skaffe meg en jutesekk til, tenker jeg. Hyttetreet er forresten 1,80. Det måtte bli den høyden av hensyn til plassen. -Og om du har noen andre gode ideer til å kamuflere den fæle juletrefoten, tas alle gode ideer i mot med stor takk! Ha en nydelig kveld videre. Vi blogges!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg