Dette kan ikke bli annet enn bra!

Heisann! Håper du har hatt en flott jul! Plutselig var jammen julen over, og vi befinner oss i 2018! Jammen er det rart, for jeg husker så godt da jeg som barn tenkte framover mot årtusenskiftet. Det var jo så lenge til?..Vel, nå går tiden mye langsommere når man er barn, men likevel. 

En flott jul og en deilig juleferie ligger bak oss. Julepynten kom på plass  til slutt hos oss også, og juletreet tok jeg og barnebarnet oss av litt ut i desember, litt seinere enn jeg er blitt vant til de sist årene, men du verden så koselig det er å få opp juletreet. Så har det gått slag i slag med grøtfest, julaften og nyttårsaften. Ekstra koselig var det å få sønnen, som bor i Barcelona på besøk en hel uke.   

Jada, det er koselig med julepynt, og det som lyser ute og i vinduene, det skal få stå der og lyse en god stund til, for er det noe vi trenger i denne mørke tiden, ja, da må det være lys. Juletreet står der forresten også ennå, men det ryker nok snart ut av stuen og ned i den esken det kom fra, tenker jeg. Resten av julepynten forsvant ut i det jeg dekket nyttårsbordet. På nyttårsbordet er det alltid en ting som går igjen, en blå velur-duk med stjerner på. Den ble kjøpt inn til langbordet for mange, mange år siden, og passer i grunnen som bakgrunn for det meste. Duken som ligger over, er et kjempe langt skjerf fra Tunisia. Det er som kjent bare fantasien som setter grenser når det kommer til dekorering.

Ja, for nyttårs-bordet skal skinne litt ekstra, synes jeg. I år skinte det i hvitt og gull. Og mens vi snakker om å skinne, eller glitre, så strødde jeg jammen glitter etter meg jeg og i min ny- innkjøpte, gammelrosa glitterkjole, men bilde av den får komme en annen gang, for det glemte jeg visst den kvelden.  Gammelrosa er uansett en slager for undertegnede enten det gjelder klær, interiørdetaljer eller annet stæsj. Så får vi bare satse på den slutter å spre glitter.

Uansett, ha en nydelig januar-dag! Solen er visst snudd, sier de som har greie på det, så dette kan ikke bli annet enn bra! Vi blogges! 

4 kommentarer
    1. Godt nytt år til deg og dine!
      Tenk nytt år og nye muligheter 🙂 Julepynten min skal få stå litt til. Kommer til å ha juletreet og adventslysene til neste helg. Det blir jo så mørkt hvis man skal pakke det ned.
      I slutten av januar kommer vi til å merke at solen har kommet høyere på himmelen, og vi skal ikke langt ut i februar før vi ser at ettermiddagene blir lysere og lengre.
      Ønsker deg en kjempefin tirsdag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg