Nei, galskapen vil som kjent ingen ende ta, men nå ryker julen ut

Heisann! Julen varer definitivt ikke til påske lenger. Det tror jeg ikke den gjorde i de gode gamle dager heller for den del. Plutselig er det bare nok jul, og nok rødt.

Da er det bare å brette opp ermene å pakke vekk alt det røde. Julen trenger jo ikke være rød, jeg er klar over det. Men hos oss trenger den det. Rødt vil for alltid være julefargen her i huset. Egen julestol har vi og! Neida, det er bare et rødt trekk som kommer fram i desember. Det er ikke alltid det er så mye som skal til, , og nå er stolen blitt hvit igjen, men det er ingen tvil om at den røde stolen kler hundene, eller hva synes du?

Julekalender og julestrømpe måtte de søte små også ha! Galskapen vil som kjent ingen ende ta, så i samme slengen kommer en julepyntet katt! 

Noe av det jeg liker med julerødt, er at det er enkelt å skape julestemning  og at man ikke trenger å lesse på med julepynt for å få den litt hjemmekoselige og gammeldagse stemningen som jeg liker å skape i julen. Ja, i blant greier det seg med en rød duk!

Noe annet som er med på å skape julestemning, er juleserviser. Vi har i mange år hatt Firkløveren sitt service Gammeldags jul. Krusene på bildet over er fra dette serviset, som jeg samlet på for mange år siden. Vi bruker det hele desember, så selv om det bare er jul en gang i året, blir det altså brukt.

 I år skulle vi egentlig feire julaften på hytten, men ekstremvarsel med fare for flom, ras og stengte veier, gjorde at vi endret planene. Da hadde jeg imidlertid gått til innkjøp av nok et juleservise, et juleservise til hytten. 

Dette serviset , som er på bildet over, er billigere og ganske enkelt. Jeg synes likevel det er sjarmerende.


Siden vi ikke kom til hytten på julaften, brukte vi middags tallerkenene fra dette på julaften. Middags tallerkenene  fra Gammeldags jul synes jeg er for små, i all fall til en julemiddag. De passer bedre til brunch, synes jeg. Da vi dro til fjells i romjulen, ble serviset med, så er det klart til neste jul, for er det noe som er sikkert, så er det at det går mot jul igjen. Kanskje jeg like godt skal begynne på julegavene? 

Grøttallerkenene fra det gamle serviset er imidlertid perfekte til vår årlige grøtfest.

Og, lys fatene, ja, de blir man aldri ferdig med! Det er bare pynten som varierer med årstiden! Ha en super dag videre! Vi blogges! 

6 kommentarer
    1. Kjempefine bilder med nydelig julestemning <3 🙂 Du har i hvert fall den flotteste julepynten (den hvite maine coonen) som julepynt 🙂
      Selve julepynte som røde lys og juleduker tar jeg bort nå til helgen, men juletreet og adventspynten skal få stå til neste helg. Pyntet jo opp til jul 21.12.2017, og da går det fint at jeg har julepynten litt lengre.
      Ønsker deg en kjempefin onsdag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Det er så koselig hos deg ;o)) Her hos meg i Casa Fres og Knurr, er jula også rød og jeg kunne nok ikke tenke meg noe annet heller. Det gir en sånn lun og fin følelse ;o)) Jula hos meg får stå til fredagen, men da er det nok for meg også ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg