Egentlig trenger jeg slettes ingen unnskyldning

Heisann! Håper du har en fin dag! På denne årstiden er det jo mørkt til langt ut på dagen, og når man kommer hjem fra jobb, faller mørket på igjen. Det må vel være verdens beste unnskyldning for å tenne lys?

Egentlig trenger jeg slettes ingen unnskyldning for å tenne lys, enten det er sommer eller vinter. Det er vel ikke en dag uten at jeg tenner noen lys. Etter hvert har det blitt en del led-lys også i heimen. Noen av dem er ganske naturtro, og noen går på timer. Det er jo veldig kjekt, og gjør at man kan plassere en lykt eller to på steder der man ellers ikke ville sette levende lys.Inngangspartiet et er et sted hvor det er koselig å bli ønsket velkommen av noen lys, men som det ikke alltid er kjekt å ha lys stående og brenne uten tilsyn.  

Jeg synes januar kan være både mørk og lang, så for mitt vedkommende er det helt supert å kunne lyse opp januarkvelden litt og plassere slike “evighetslys” rundt omkring. Nå ja, de er ikke akkurat evige med tanke på at de går på batteri, og har man mange slike lys, går det med noen pakker batterier. På den måten kan man vel si at lysene havner på kontoen hverdagsluksus, sammen med ekte lys? Hverdagsluksus er viktig, men på bordet og der vi sitter, ja der må det være “ekte” lys, og helst duftlys.

Jeg skrev forresten et tidligere innlegg om å innrede med duftlys. Brukt på riktig måte, skaper duftlys både atmosfære og stemning. Men det er som med parfyme,  det skal dufte, ikke stinke eller gi hodeverk. Tar man hensyn til det enkle faktum, er det bare å eksprimentere seg fram til hva man liker.

Ha en nydelig dag videre! Vi blogges.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg