Nei, den påstanden kjøper jeg ikke uten videre!

Heisann! Plutselig tilbake i regn, regn og atter regn! Ja, også vind, da! Naturligvis elsker man dette været, man bor jo i Norge! Hehe! Nei, du, akkurat nå drømmer jeg meg tilbake til sol og varme! Vær så snill, ta meg tilbake til Gran Canaria!

Ellers har jeg og barnebarnet ryddet siste rest av jul ut av huset og gitt juletreet tilbake til nissen. Det var jammen på tide, men siden vi tok en ferieuke rett over nyttår, gadd jeg rett og slett ikke ta alt før vi dro. Nå, derimot kjenner jeg meg super klar for vår. Det finnes visst ikke dårlig vær, bare dårlige klær, påstår de som har greie på slikt. Jeg trenger vel ikke si at jeg ikke kjøper den påstanden sånn uten videre? Etter min mening finnes det både dårlig vær og dårlige klær.

Jeg hadde ikke sagt nei takk til dette været! Som vestlending har man jo både regntøy og støvler. Man er til og med eier av en såkalt “Hå-bunad!” Vet du ikke hva en “Hå-bunad” er, sier du? Ja, da skal jeg forklare at dette er en foret dress som tåler både regn og ruskevær. Kjempe store i størrelsen er de forresten også, så bretter på beina og ermene hører helt klart med i motebildet. 

Men heldigvis har man tak over hodet og det er lov å velge å gå i hi i heimen. Selv velger jeg det alternativet framfor både regntøy og “Hå-bunad”. Været er jo perfekt for innekos og for pledd og duftlys, ikke sant? Ha en nydelig dag videre! Vi blogges! PS. Dagens outfit i “Hå-bunad” får komme en annen gang.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg