Trøsten er at man fort hadde blitt lei av å sitte på rauen

Hei! Håper du har en flott dag! I blant må man få lov å gå litt i barndommen, er du ikke enig? Noen ting “vokser” man heller aldri fra, og har man barn eller barnebarn, så kan man jo gjenoppleve barndommens magiske stunder. Som barn elsket jeg å leke i dokkehuset, og bestemor hadde et fantastisk dokkehus. Selv hadde jeg et Lundby-hus, slett ikke så verst det heller. Nå som voksen ser jeg noen fordeler med dokkehuset framfor et virkelig hjem.

Jada, våren er i gang – i dokkenes verden. Denne hagen trenger ingen luking, så her er det bare å nyte livet i hvilestolen. (Trøsten er at man fort hadde blitt lei av å sitte på rauen i en hvilestol i det virkelige liv, tenker jeg)
Men la oss ta turen inn.

Jeg klarer ikke å bestemme meg helt for om støvsugeren er venn eller fiende, men nødvendig, det er den. Jeg innbiller meg at det er litt mindre dyrehår på teppene i dokkenes verden, men man vet jo aldri.


På dise badene hadde jeg glatt flyttet rett inn.


Selvsagt sover de unge og lovende søtt i køyesengen

Og mor kan tilbringe noen timer ved symaskinen.

Skal det være en drink før sengetid, eller kanskje en kopp kaffi?

Ikke minst er det mye enklere å ommøblere i dokkehuset enn i det virkelige liv. Vanlige møbler er ganske tunge.
Ha en nydelig dag videre!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg