Store, gamle, franske skap

I dag ble det stilt spørsmål om hvor man kjøper fint interiør. Fint kan jo tolkes på mange måter, viss man tenker at fint er det samme som dyrt, så er det jo nok av steder som selger dyrt interiør. Men begrepet “fint” er jo veldig relativt. Dessuten kan det være mange ting og mange stiler som er fine.

For meg er det et poeng at man innreder slik at interiøret passer til huset. Bor man i en sveitservilla eller et sørlandshus, har man andre spilleregler enn om man bor i et funkishus. Men for all del, kontraster kan være kult det, og huset kan kle flere stiler.

Huset vårt er en moderne variant av sørlandshus, og for oss har det hele tiden vært naturlig å gå for den lyse og lette stilen. Jeg er nok svak for både New England, Carl Larson og for fransk landstil., blandet med mye annet

De to skapene på bildene over står i stuen vår.

Store “gamle franske skap” er praktfulle. De er både nydelige å se på og veldig praktiske til oppbevaring.  Prisen på slike skap er som regel også “praktfull”. I vårt hus har vi flere slike store skap. Det er bare et par små detaljer. Våre skap er verken gamle, franske eller dyre, men det ligger en del arbeid bak dem.

Finn.no er en fin butikk for å handle store “gamle franske” skap. La meg vise fram våre skap, der alle untatt ett er kjøpt på finn.no. Det siste er kjøpt på en lokal kjøp, salg, bytte side.

Alle skapene er malt med halvblank Lady eggehvit.

To skap fra spisestuen. I det øverste en samling hvitt porselen. I det under juleservice og farverike glass.

Skapet under her har jeg skrevet om før. her

Ha en flott kveld!   

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

 

8 kommentarer
    1. WOW stilige de var! de må du ta vare på 😉
      Jeg blir så smilende om du titte på min blogg <3
      Ha en fin kveld videre, hihi <3

    2. Du har gjort veldig god jobb med de skapene!
      Og du har en nydelig elegant stil som jeg liker å se bilder av <3
      Min egen "stil" er brun, og mixet, og tror ikke det er en stil engang,
      Finn.no er en genial butikk, helt etter min smak <3

    3. kjempefine skap,og så lurt å male rimligere skap for å få den stilen en ønsker,nei det er virkelig ikke nødvendigt å bruke mange 1000 på møbler

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg