God morgen og god søndag!

Finnes det noe deiligere enn å rusle ut i hagen med kaffikoppen en slik deilig søndagmorgen? Det er noe eget ved å eie dagen, særlig når sola skinner og himmelen er blå

 

.

Jeg ser bort på dammen, der fiskene spiser “frokost”. Snart vil dammen være frodig på kantene av allslags vekster som kommer opp, og selve dammen vil fylles av siv, gress og de nydeligste vannliljer du kan tenke deg. På de årene vi har hatt hagedammen, har det blitt et eget økosystem der. Planter og fisk trives, og småfugler kommer til dammen for å drikke vann.

Jeg er ikke alene om å nyte denne rolige morgenen. Fia, som har levd i 19 år, og har greie på kvalitet, synes vann fra naturen smaker aller best. Dessuten er det jo litt spennende med fiskene! Fia er faktisk den eneste av kattene som har tatt fisk, men det er noen år siden. Fia var i yngre år en fryktet jeger i området, nå har hun blitt pensjonist. Men tenk den livsvisdom hun sitter inne med etter alle de årene!

Hønene er kommet ut, bortsett fra denne, da, hun ruger, og det er alvor! Det er stort arbeid å ruge, og det er ikke bare damer som har svangerskapshormoner. Hønene er vanligvis snille og føyelige, men når de ruger, er de halvfarlige overfor alt som nærmer seg. De kjenner meg såpass godt at jeg kan handtere dem når de ruger, men jeg unngår det så langt som mulig.

Da ønsker jeg alle en flott søndag!

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

 

9 kommentarer

Siste innlegg