Underetasje og bar

De rommene jeg har vist til nå på bloggen, er rom jeg i høyeste grad har vært med å sette mitt preg på. Avtalen i så måte er ganske grei: Jeg bestemmer mest når det gjelder interiør, mannen når det gjelder bil. Ellers er jeg veldig flink til å kaste ut ideer om hva vi skal gjøre eller som skulle vært gjort. Heldigvis at jeg har en handy mann som setter disse tankene (og flere til) ut i livet!

Det rommet jeg viser i dag, er et rom som skiller seg vesentlig ut fra de andre rommene i huset. Her har interiørkonsulenetene stort sett vært unge gutter de seneste årene.  Rommet er stort, 55 kvadrat. Det er delt av med noen skillevegger mellom ulike soner.

Men la meg starte med begynnelsen. Dessverre har jeg ingen bilder av dette rommet fra vi flyttet inn. Det er kanskje like godt! Rommet viss man skal kalle det for et rom, hadde betongvegger og pukket golv. Med andre ord, her startet vi på scratch.

Det er bare to små vindu i rommet, så vi ønsket nok lys. Det ble støpt gulv og lagt varmekabler. Fliser ble valgt av det røffe slaget, til bruk i industrien. Man kan visst kjøre truck på dem, sies det! Vel, akkurat det har vi ikke prøvd, selv om en av husets unge og lovende har truckfører sertifikat og har jobbet med dette i sommerferier. Men det som er helt sikkert, er at gulvet har fått røff behandling.

På veggene ble det valgt liggende panel. På den tiden virket det som vandalisme å male ny panel, så panelen ble lasert, 5 strøk, for å få det lyst nok. Taket ble malt.

Det ble satt opp en skillevegg, en halvvegg, mellom biljardrom og TV-stue /filmrom. I begynnelsen var det blondegardiner, nostalgiske lamper og broderte bilder der, men det var før barna begynte å sette sitt preg på rommet.

Baren er kjøpt på finn.no. Den var furufarget, men er malt og lasert i diverse gråfarger. Arbeidet er utført av undertegnede. Alt av utstyr, supporter skjerf og t-skjorter er skaffet til veie av husets sønner og deres venner.  Lykter i taket hadde datteren med hjem fra Kina.

Vannpiper fra Tyrkia og Tunisia.

I dag har vi satt opp en skillevegg til og laget en liten sovealkove. Det er fremdeles en åpen løsning, men litt adskilt. Dermed  er det biljard og bar i ett rom, stue i ett og altså soverom i det siste.  Møblering av rommene, bilder på veggene, valg av lamper osv er det og den yngre garde i hjemmet som har stått for. 

 Tv-stue med peisovn og antikk vedkiste.

 

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

Livet på Norges beste vestkant

11 kommentarer

Siste innlegg