Det perfekte liv?

Det perfekte liv? Finnes det perfekte liv? I det siste har det vært mye snakk om at en ønsker ekte facebookstatuser. Folk blir visst deppa av andres perfekte liv. Det synes jeg er rart, for jeg har aldri blitt deppa av at andre har det fint. Er vi virkelig så primitive? Hva må til for at en status skal være ekte, og er det sikkert at en positiv status ikke er en ekte status?

 Noen blogger med stort hell om ekte rotete kjøkken og ekte skitne bad i en humoristisk tone. Det er flott!  Men blir bloggen min mer genuin og ekte om jeg poster nærbilde av sorte kattehår i hvit sofa? Da kan andre glede seg over at de ikke har kattehår i sofaen. Selv gleder jeg meg over dyrene, tar hårene på kjøpet, og støvsuger når det trengs.

Jeg liker å ha det rent og ryddig. Det betyr ikke at det alltid er rent og ryddig hos meg, men jeg har aldri forstått de som hevder at rot er koselig. For meg vil rot alltid være rot!

 Jeg har ikke noe ønske om det perfekte liv. Jeg tror ikke på det perfekte liv, og kjenner ingen perfekte mennesker.

 

  Det gode liv, derimot, det tror jeg på. Men det gode liv er noe annet enn det såkalt perfekte liv.  Jeg liker alt som er vakkert. For meg er det å omgi meg med vakre ting en del av det gode liv.  Vakkert er ikke synonymt med dyrt.  Vi har lagt ned arbeid i hus, hytte og hage, og fått det slik at vi trives der. Det betyr ikke at alt er ferdig eller at det er perfekt. Jeg tror aldri vi blir ferdig, og jeg ønsker ikke at det skal bli perfekt. For oss er det en livsstil å ha ulike prosjekt på gang. Det er også en del av det gode liv, det gode hverdagsliv på Norges beste vestkant!   

 

 Det er hverdager vi har flest av. Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at det var livet.

 Selv har jeg tro på hverdagsliv med en touch av glam. Det trenger ikke være luksus. Det er nok at det glitrer!  Ha en fantastisk dag!

 

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

Livet på Norges beste vestkant

26 kommentarer
    1. jeg er så enig med deg! jeg blir faktisk inspirert når jeg ser andre statuser med flotte bilder av rege, ryddige hus og koselige stunder 🙂 håper torsdagen din blir veldig fin 🙂 <3

    2. Enig ,folk kan vise hvilken side av seg de ønsker,jeg velger å vise litt av begge,men mest av det jeg syntes er fint.Blir jo selv mest inspirert av å se fine bilder av pene ting…Ha en fin dag !

    3. Det der var utrolig bra sagt! Og jeg sier meg helt enig! 🙂
      Man har jo tross alt bare ett liv, og dette burde leves fullt ut,
      på den måten man selv føler seg komfortabel i og trives med! 🙂
      Ha en kjempe fin dag videre 😛

    4. Jeg blir inspirert av andres flotte hjem jeg, får litt dårlig samvittighet over mitt eget rot, og blir motivert til å ha det fint og flott. 😀
      Nå er det ingen hemmelighet at jeg har forelsket meg i bloggen din da.. 😀

    5. Jeg synes det er kjempefint å se at mine venner har det bra. Og jeg gleder meg over det på alle sine vegne 🙂 Ingenting kunne være bedre. Og om noen skulle skrive at de ikke har det så bra, så gir jo det meg muligheten til å ta kontakt, og vise litt sympati og støtte.
      Ingen er perfekte…og hadde alle vært perfekte, så tror jeg at vi ville hatt en kald og upersonlig verden 🙂
      Ha en fortsatt kjempefin dag, og tusen takk for så fint blogginnlegg med så mange flotte bilder. Får ro i sjelen av å se på 🙂

    6. Jeg liker det vakre, jeg motiveres av andres lykke og fremgang, jeg fryder meg over andres positivitet. Det hjelper meg ofte til å ta i et tak selv.
      At enkelte synes det er negativt at andre har det positivt, skjønner jeg meg ikke på!

    7. Hei, jeg er enig med deg, men liker også variasjon. Føles ikke naturlig at alt går så på skinner hos alle hele tiden. Jeg liker å lese om ting som gjør meg sint, trist, berørt. Jeg synes det er godt med litt innlegg som ikke oser av “se så fint jeg har det”, men hovedandelen av det jeg leser, vil lese bør være positive innlegg. Synes det gjør meg godt. Forstår at om noen leser at en person har strøkent, designhjem, baker, er god mor, trener, går ned i vekt o.s.v er det kanskje lett å føle seg selv litt utilstrekkelig om man ikke makter like mye, om du har samme verdier. Men tror også en del lever for mye av livet sitt foran data, og da er jo livet litt vanskelig å få til å leve. Og om livet ditt sitt fokus blir å gjøre ting som tar seg godt ut på facebook, blir vel fokus temmlig feil?

    8. Kjempe bra skrevet!
      Og du har ein nydelig heim!
      For meg vil alltid livet gå opp og ned, det er det som er naturlig! Og korleis skal ein kunne nyte alt ein har viss ein hadde fått det “gratis”? : )

    9. Så enig med deg – for en ekkel ukvalitet det er å ha å misunne folk. Å ikke kunne unne andre godt er en så kvalmende egenskap og jeg holder meg langt unna slike mennesker – livet er virkelig for kort, altså!
      Nydelige og stemningsfulle bilder fra det vakre hjemmet ditt:)

    10. Så deilig innlegg å lese. Så ekte. Så sant. Nyt hverdagene til det full. Selv blitt mer opptatt av det etter jeg fikk barn. Da innser man hvordan tiden flyr…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg