Nå skinner sola

Så kom sommeren på besøk igjen. For min del må den gjene bli her LENGE. Alt er kjekkere når sola skinner, selv om den i blant skinner gjennom persiennene på et kontorvindu. Katten, Diva, ligger flat i sola og steller pelsen sin, akkurat som i Alf Prøysens sang. Og akkurat som i sangen, skinner sola hønsetrammen……Og hønemødrene passer på sine søte små.

Selv har jeg vært i sving med ett eller annet fra jeg stod opp i morges, først på jobb, så hjemme, så nå var det greit med en pust i bakken. 

Ellers har jeg holdt på med et “prosjekt” i turkis nå i kveld, et prosjekt jeg har tenkt på en stund, men ikke giddet gå i gang med. Vel, bilder kommer på bloggen i morgen, tenker jeg. I morgen er det fridag og mange planer for dagen. Som regel er ikke probleet å fylle dagen med innhold, men å ha timer nok i løpet av dagen til alt det innholdet man har planer om. Men det er jo heldigvis et luksusproblem.

I morgen kommer også nest eldste sønn, som bor i Barselona, innom i forbindelse med jobb og blir til fredag. Det skal bli koselig. Hunden går nærmest “ut av sitt gode skinn” når han kommer. Det samme gjør hun når husbonden kommer hjem fra Nordsjøen eller om vi har vært borte noen dager, men helt tidsbegrep har hun nok ikke, for noen ganger kan vi få en overstrømmende velkomst etter en snartur på butikken og.

Ha en super kveld!

Livet på Norges beste vestkant

__

13 kommentarer

Siste innlegg