DIY, man kan viss man vil, det er bare å våge å prøve

Fine kvelden! I dag har jeg faktisk lært et nytt ord: DIY -“Do it yourself” Sikkert ikke et nytt ord for mange av dere, men for meg var det altså det, og jeg falt virkelig for ordet. Det er så utrolig mye vi klarer selv, om vi bare tørr å gå i gang. sammen med mannen har jeg gjort utrolig mye praktiske ting, som jeg aldri hadde gjort før, og som det ikke var gitt at jeg kunne. Vi kjøpte et hus der lite var ferdig, og med en overgrodd hage. Vi var unge og gikk i gang. -og man læte uderveis. Jeg aner virkelig ikke hvor mange liter hvit maling vi har malt opp på 25 år, men det er ikke få! Da huset var sånn noenlunde ferdig, kjøpte vi hytte og gikk i gang der. -Og hagen blir visst aldri ferdig, for det er stadig nye ideer som må settes ut i livet!

Ellers har det vært mange “småprosjekter”. Veldig mange av møblene våre er kjøpt brukt eller de er arvet, så har de fått diverse strøk med halvblank eggehvit maling. Sofaen over har jeg ikke noe “før-bilde” av, men den var i grønn ull, og var i utgangspunktet helt ok. I sandfarget stoff, passet den bedre inn i vårt interiør. Stolen under er trukket i voksduk. Den var opprinnelig i rosa plysj. Sikkert helt ok, men den hvite passet bedre her. Voksduk er veldig praktisk med tanke på at en av kattene “bor” på den stolen. (Gruven er forresten egenhendig murt av siporex)

Slik så stolen ut før min makeover.

Puffen eksisterer det heller ikke noe “før-bilde” av, men den var svart.  Også den ble trukket om i noe voksdukaktig stoff.

Min erfaring er at det bare er å gå i gang. Man kan mye mer enn man tror, og veien blir til mens man går den! Ha en fantastisk flott kveld! Vi blogges!

Livet på Norges beste vestkant

 

#diy, #home, #hose, #interiør, #interior, #boligblogg, #oppussing, #makeover

10 kommentarer

Siste innlegg