Nå kommer fargene!…..Eller?

Nå kommer fargene, leste jeg nylig! Vi er visst lei av hvitt, beige og grått! Er vi det? Og hvem er vi? Jeg er ikke lei av hvitt og natur. Jeg føler tvert i mot at med en nøytral ramme, kan man slå seg løs når det gjelder detaljer.

 

En gang for mange år siden, diskuterte jeg interiørfarger med min far. Jeg var nokså nyetablert og hadde “moteriktig” kongeblå stue.  Min far var av den oppfatning at eikeparkett og hvite vegger var tingen. Selv mente jeg det var ganske så kjedelig. Vi hadde bare den blå stuen ett års tid, så flyttet vi, og vår neste stue ble fransk grå, så eggehvit. Da vi malte veggene eggehvite, husker jeg at jeg tenkte: Nå er vi i ferd med å bli gamle. Siden har det vært hvitt, og siden vi blir eldre og eldre for hvert år som går, blir det hvitere og hvitere, og mer og mer nøytrale farger i heimen.  

 

Livet har lært meg at man aldri skal si aldri. Jeg har sagt før at jeg aldri kom til å bruke ett eller annet viss det kom på moten, men jammen har man skiftet mening etter en stund. Men det er så deilig med hvite og nøytrale farger. Jeg synes det gir ro i sjelen.

Vårt hus er for øvrig nesten det eneste i gaten som har hatt samme farge hele tiden. Jeg er blitt fortalt at da husene ble bygget, var alle hvite og lys grå. Det var på det tidlige 80-tall. På det tidlige 90-tall, da vi flyttet inn, var flere av husene malt i gult, rødt, blått, grønt osv. Flere kom til i spennende farger for hvert år. Første gang vi malte snakket vi om at huset kanskje burde være noe annet enn hvitt, og gult var et alternativ.  Gult, og særlig solgult er nydelig, og en skikkelig gladfarge. Vårt hus kommer til å fortsette å være hvitt, og flere hus rundt oss er igjen blitt hvite eller lys grå. Det fine med slike farger, er jo at man kan ha blomster i all slags farger uten at det blir krasj!      

 Ha en strålende dag!

 Livet på Norges beste vestkant

 

 #farger, #hvitt, #nøytralt #ro, #inspirasjon, #diy, #hage, #garden #home, #interiørblogg

 

5 kommentarer
    1. Tusen takk for fine ord inne hos meg 🙂
      Ja, jeg er helt enig med deg, lyse og duse farger gir ro i sjelen. Jeg liker noen få detaljer med farger innimellom, men jeg faller alltid tilbake til det hvite og beige 🙂
      God onsdag!

    2. Jeg er så enig med deg. Huset vårt har hat mange farger før vi overtok det for halvannet år siden. Nå har vi endelig fått tid og anledning til å male det. Vi valgte å gå for den hvite fargen! Som deg er jeg glad i å ha en nøytral base,- båre ute og inne. det er som å ha et hvitt lerret – det er fult av muligheter!

    3. Jeg kjenner jeg blir litt sjalu på de som har muligheten til å velge litt mer selv. Jeg er straks 28 år og (dessverre) bare leier jeg leilighet fortsatt. Dette sette jo en liten stoppe for hva jeg kan gjøre både inne og ute med huset 🙂 Heldigvis – vil jeg si – er huset hvitt utenpå og det er enkelt med trefarget og hvitt inni. Dette passer med mine hvite møbler og gjør at jeg som du sier kan legge til fargedetaljer 🙂 Basisen ligger i hvitt/grått/sølv/svart og har hatt detaljer med farger som turkis, lys lilla, mørk lilla, rødt og rosa (da med bare en av disse fargene om gangen) 🙂 Jeg bytter ut småting med min mor og mine venner, jeg finner nye ting rimelig/på salg eller brukt på kjøp og salg på facebook og finn.no. Nå inspirerte jeg meg selv til å skrive ett innlegg om dette på bloggen! 🙂 Takk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg