I blant dukker det opp en skatt når man minst venter det

Hallo! Håper dere har en flott kveld! Selv har jeg vært på jobb fra før hønsene stod opp til lenge etter at de hadde satt seg på vaglet i dag. Vel, noen dager er slik og. Det var så koselig å komme opp i gangen i andre da jeg kom hjem i kveld. Gangen er blitt så lys og fin. Den virker liksom mye større enn før. Vegger, gulv og tak er det samme, og de er jo hvite allerede, eller nesten hvite, så det burde vel være lyst nok.

Men jeg har gjort et “kupp” eller funnet en “skatt”. Derfor er det så lyst og fint her oppe. Jeg har blogget mange ganger før om min kjærlighet for lysekroner. Fredag hadde jeg vært i møte hele dagen og skulle hjem. Men selv om det var langt på ettermidagen, hadde jeg ingenting som hastet hjemme, så jeg tok en kikketur innom Fretex. Det er år og dag siden jeg var der sist. Før i tiden gikk jeg en del der å kikket, og jeg fant også en del “skatter” av variabel verdi. Nå for tiden, er Fretex ikke hva det en gang var. Selv om det er en del ting der, er mitt inntrykk at de vet å ta seg betalt…………

Det vil si, som regel er det slik, men på fredag hang altså lysekronen “min” der. Jeg er skker på at det stod navnet mitt på den! -Og på prislappen stod den nette sum av kr 125,-  Nå er ikke akkurat messing høyeste mote for tiden, men slike lamper er klassiske, og jeg synes de er nydelige.Etter å ha forsikret meg om at prisen stemte, fikk lampen bli med hjem.

Det var på fredagen. På lørdagen monterte fruen opp lampen. Det var faktisk en jobb for ekte apekatter å få den til å henge midt over trappen! Tung som bly var den og, men til slutt hang den da der den skulle! Men da passet ikke lenger lampen som hang på veggen. Den ble for stor, så jeg har bestemt at den skal flytte på hytten. Lampefestet “gjemte” jeg under en blomsterpotte som har hengt ute. Foreløpig er det ingen blomst i den, og jeg tviler på om noen levende blomster vil trives der heller, men vi får se.

Det går an å gjøre som jeg har gjort i gangen i første etasje, pynte med kunstige blomster. Disse kunstige rosene synes jeg er veldig fine, og det beste med dem er jo at de holder seg like fine. Selv om de ikke kommer opp mot ekte, er de greie til sitt bruk.

Ha en fortsatt fin kveld! Vi blogges!

Livet på Norges beste vestkant

 

 #skatt, #lysekrone, #fretex, #lampe , #hverdagstanker,#kunstigeroser, #lys, #interiørblogg

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg