De små ting som gjør hverdagen vakker

 Håper alle har hatt en fin helg! Her har det vært en innholdsrik helg, men nå senker roen seg. Det er søndagskveld, og snart “Tid for hjem”.

Hund og katt har funnet roen framfor TV’en. men de er neppe så interessert i programmet på skjermen.

Jeg vet neimen ikke hvem av disse to som er mest avslappet!

Ny lyekrone i heimen!

Selv kan jeg ikke tenke meg vakrere lyskilde enn en lysekrone, og vi har mange av dem i heimen, faktisk i de fleste rom Her i TV-stuen hadde vi en “slags” lysekrone, merkur med blanke prismer. (Bildet under her) Denne hadde vi valgt pga at det tross alt er snakk om en TV-stue Vi har de samme i gangene og på to av badene. Der er det jo ikke så praktisk med hengende lamper, og det trodde vi ikke det var i TV-stuen heller. Vel det er lov å forandre mening, og jeg må si det ble et annet lys og en annen stemning i TV-stuen med lysekrone. Det er en Lisbeth Dahl-krone, i familie med en stor (12 armet) og en liten som vi allerede har i stuen. Jeg var så heldig å komme over den på en lokal kjøp, salg, bytte side, og da var veien fra tanke til handling kort. Ellers er mørket i ferd med å senke seg, lysekronen skinner som et smykke eller en diamant i kveldsmørket.

Mørke vinterkvelder er ikke helt å forakte. Det gir oss en unnskyldning til å tenne lys, viss vi trenger noen unnskyldning for å gjøre det koselig rundt oss da!

Er toalettbørsten bloggbar? Ikke godt å si. Den er kanskje ikke det mest spennende man har i hus. Samtidig er det jo ofte de små detaljene som teller, og jeg innrømmer glatt at jeg er opptatt av små detaljer. I min verden skal ting ikke bare være til nytte, de skal se pene ut også.  Derfor kan det være en utfordring å kjøpe oppvaskbørste for eksempel. Hvorfor i all verden er alle oppvaskbørster knall rosa, signalrøde eller spygrønne? Disse skrekkelige fargene fører jo til at man må gjemme  oppvaskbørsten inni skapet istedenfor å la den ligge framme. I blant kan man være heldig å finne en enke hvit børste som tåler dagens lys, og da burde man vel strengt talt hamstret. Men jeg hamstrer ikke. For meg er ikke en hvit oppvaskbørste den ultimate løsning, bare en skarve plan b. Jeg har en gang hatt en skikkelig fin oppvaskbørste med motiv av en ku. Siden jeg er bondejente i sjelen, var kua midt i blinken.Dessverre men jeg fikk aldri tak i ny når den var utslitt. (Så dersom noen vet hvor jeg får tak i oppvaskbørste med ku-motiv, er jeg glad for tips!)   Tannbørster leveres og i de mest s psykedeliske  farger.  Men så over til toalettbørsten da! Der finnes det jo faktisk pene utgaver å få tak i, og noen av dem er skamdyre. 

 
 

I heimen har vi ikke de dyreste designvariantene, men  de vi har er valgt med omhu for å si det slik.Men det er jo kjekt å få pene ting til enbillig penge, så her om dagen var jeg innom Sparkjøp, og der var det tilbud på mye rart i en restekurv.  Igjen et bevis på at billig er bra. Det er neppe en bombe at jeg ikke liker utseende på flasker med håndsåpe heller, så den slags glimrer med sitt fravær hos oss. 

Derfor ble to nye innslag til badet med meg hjem. Og de var nesten gratis!  Jeg har forresten et par slektninger av de to på badet i 2. etasje fra før, en til badeolje og en til bommulspads..

Ja for skumbad, badeoljer og andre remedier til badekaret slås i karaffeler eller egne flasker her i gården, men det var vel neppe en bombe det heller?

Ha en fortsatt nydelig sødag! Vi blogges!

 

 

 Livet på Norges beste vestkant

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg